به گزارش پارس ، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت وگو با  فارس، در پاسخ به این پرسش که « آیا استفاده از بخاری های نفتی در مدارس کشور ممنوعیت دارد؟ » ، اظهار داشت: استفاده از بخاری هایی که فاقد مُهر استاندارد باشند، ممنوع است؛ یعنی این ممنوعیت برای بخاری های بدون مُهر استاندارد وجود دارد.

وی افزود: عمده اتفاقاتی که در کشور رخ داده است، در کلاس های درسی بوده که دارای بخاری نفتی یا علاءالدین بوده اند.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که « موضوع ۱۵۰ هزار کلاس درسی که نیاز به بهسازی سیستم های حرارتی دارند، چیست؟ » ، خاطرنشان کرد: سیستم حرارتی ۱۵۰ هزار کلاس درس که نیاز به ایمن سازی دارند باید برچیده شود.

وی اضافه کرد: باید در مدارس کوچکتری که تا ۵ کلاس درس دارند، از پکیج حرارتی استفاده شود و در مدارس بزرگتر ۱۰ تا ۱۲ کلاسه از سیستم حرارت مرکزی استفاده شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که « موضوع ورود بخاری های تابشی به مدارس چگونه است؟ » ، گفت: در مدارسی که تعداد کلاس های آن ۳ کلاس است از بخاری تابشی استفاده شود و این یک راه حل دائمی نیست  و یک راه حل موقت است.

وی اضافه کرد: راه حل دائم ما سامانه حرارت مرکزی یا پکیج است؛ اما تا آن اعتبار تأمین شود و به آن نقطه برسیم، فاصله داریم و ناچاریم برای کوتاه مدت فکری کنیم.

* بخاری تابشی در مدارسی که حداکثر ۳ کلاس دارند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش درباره استفاده از بخاری های تابشی در مدارس گفت: سامانه بخاری تابشی که در حال نصب در بعضی از مدارس است، در مدارسی خواهد بود که حداکثر ۳ کلاس دارند، زیرا نمی توان این مورد را سامانه حرارتی دائم محسوب کرد.

وی افزود: سامانه بخاری تابشی در قیاس با بخاری، سطح ایمنی بالاتری دارد و اگر این کاملاً جواب دهد، می توانیم به عنوان آلترناتیو در کنار دو مورد دیگر از آن استفاده کنیم.

رئیسی در پایان گفت: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش، جدی گرفتن ایمنی مدارس است تا استاندارد مدارس بالا رود و در سال آینده امیدواریم اعتبار خوبی داشته باشیم تا بگوییم مدارس از لحاظ ایمنی در برابر آتش سوزی و سیستم حرارتی به نقطه مطلوب رسیده است.