به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به ایام ماه محرم شبکه های مختلف سیما سراغ تدارک برای پخش سریال های مناسبتی خود شدند که در این میان تنها شبکه دو و شبکه تهران به تولید سریال با موضوع محرم روی آوردند.


شبکه یک سیما ظاهرا در ایام محرم هم ادامه سریال سیروس مقدم را پخش خواهد کرد. سریال « بچه های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم قرار بود در ماه رمضان پخش شود، اما تصویربرداری آن به پایان نرسید و از هفته پیش پخش آن در تلویزیون آغاز شد.

پخش سریال « بچه های نسبتا بد» از بیست و هفتم مهر ماه در۲۶ قسمت از شبکه اول سیما شروع شد که تا به امروز ۹ قسمت آن پخش شد و قسمت های دیگر آن باقی مانده است.


سریال « بچه های نسبتا بد» که داستان چهار جوان خلافکار است که اتومبیل حامل یک گاوصندوق را به سرقت می برند که در آن ۲۰۰۰ سکه بهار آزادی وجود دارد که به همت یک موسسه خیریه و برای اهدا به زوج های نیازمند فراهم شده است. با از دست رفتن سکه ها که قرار است در مراسم ازدواج گروهی زوج ها در روز عید فطر اهدا شود، موسسه خیریه دچار بحران می شود… .

حمید گودرزی، میلاد کی مرام، اشکان خطیبی، یوسف تیموری، علی طباطبایی، شهرزاد کمال زاده، اکبر وارث، نیکی مظفری، اصغر نعیمی و اکبر عبدی از جمله بازیگران این سریال هستند.


شبکه یک سیما با پایان پخش این سریال « عصر پاییزی» را در کنداکتور پخش شبکه یک قرار داده است. این سریال داستان علی عمرانی در نقش مردی به نام عطا است که سی سال بعد از مرگ همسرش در شصت سالگی، مجددا ازدواج می کند و همسر جدیدش مهشید را که نسرین مقانلو ایفاگر نقش اوست، در منزل مادر زن سابقش اسکان می دهد.


در پی این اتفاق کوروش تهامی، قهرمان داستان در نقش پسر عطا تمام ذهنیت و زندگی اش به هم می ریزد و در این وانفسا کارش را نیز بر اثر یک سوء تفاهم عجیب از دست می دهد. اختلافات مهشید با مامان پری، مادر همسر مرحوم عطا، ماجراهای رفیع در محل کار، اسکان تدریجی خانواده مهشید در عمارت قدیمی مامان پری و بازگشت برادر او، جمشید که علیرضا خمسه نقشش را بازی می کند، این جمع ناهمگون را درگیر وقایعی می کند که پیش برنده داستان های غریب این عمارت است.


در این سریال بازیگرانی چون نسرین مقانلو، علی عمرانی، کورش تهامی، مهتاج نجومی، بهنوش بختیاری، سپیده خداوردی و علیرضا خمسه ایفای نقش می کنند و اضغر نعیمی کارگردان این کار است. تهیه کنندگی این سریال به عهده جمال شیرمحمدی است.


تصویربرداری این سریال تمام شده است و پس از سریاتل « بچه های نسبتا بد» سیروس مقدم در ماه محرم پخش می شود.


« گندم های خیس» شبکه دو شروع به رشد کرد
شبکه دو سیما هم در سکوت کامل خبری سریال « گندم های خیس» خود را به دستان محمد حسین تبریزی داد تا برای پخش در ایام محرم بدون هیچ گونه حواشی و خبری تولید شود.


علی بخشی زاده مدیر شبکه دو سیما در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از پخش سریال « گندم های خیس» به کارگردانی محمدحسین تبریزی در ایام ماه محرم خبر داد.


بخشی زاده گفت: پیش تولید این سریال با اتمام لوکیشن و عوامل گروه تولید به پایان رسیده و به زودی، احتمالا در همین هفته آماده ورود به مرحله فیلمبرداری می شود تا برای پخش از شبکه دو سیما آماده شود.
وی اضافه کرد: مجموعه تلویزیونی « گندم های خیس» که قرار است در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید شود از دهه دوم محرم به بعد پخش می شود.


بخشی زاده موضوع این سریال را متناسب با ایام ماه محرم عنوان کرد و گفت: « گندم های خیس» درباره عزاداری برای امام حسین (ع) و هیئت های مذهبی است و سعی شده است که فضای سریال کاملا متناسب با ماه محرم انتخاب شود.
پیش از این برخی رسانه ها از نمایش سریالی به نام « سالار» به عنوان سریال مناسبتی ماه محرم شبکه دو یاد کرده بودند. مدیر شبکه دو سیما درخصوص سریال « سالار» توضیح داد: این سریال جزء سریال های خوب شبکه دو سیما است، اما به پخش در ماه محرم نمی رسد و قرار است به زودی بعد از تأمین منابع مالی، به مرحله تولید برسد.


ایام محرم « خرده ستمگران» به شبکه سه می آیند
مجموعه خرده ستمگران در ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه ای به کارگردانی مسعود شاه محمدی وتهیه کنندگی سعید شاهسواری از دوشنبه هفته آینده ۱۳ آبان ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.


این مجموعه کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه است که توسط مسعود شاه محمدی نگاشته شده و بازیگرانی چون احمد آقالو، احمد ساعتچیان، بهار کاتوزی، بهناز جعفری، الیکا عبدالرزاقی، رامین ناصرنصیر، مسعود سخایی، امیر آقایی، حمیدرضا آذرنگ، مجتبی رستگار و فلامک جنیدی در آن نقش آفرینی می کنند.

این فیلم داستان خرده ستم هایی است که انسان ها در روابط اجتماعی در حق یکدیگر مرتکب می شوند، قصه مبارزه آدم ها با ستمگران کوچک است؛ ستمگرانی که در نقش همسایه، دوست، صاحب کار و صاحب خانه به اطرافیانشان ستم می کنند. در این مجموعه سعی شده به موضوعاتی به ظاهر بی اهمیت که ما به آنها توجه نمی کنیم، پرداخته شود.


خرده ستمگران از دوشنبه ۱۳ آبان ماه، هر روز به جز پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود و باز پخش آن، روز بعد ساعت ۱۴: ۴۵ خواهد بود.


« زمانی برای عاشقی» لطیفی را به شبکه تهران آورد
شبکه پنج سیما هم پس از پخش سریال موفق « دودکش» لطیفی در ایام ماه رمضان به سراغ این کارگردان رفت تا مجموعه تلویزیونی مناسبتی خود را با نام « زمانی برای عاشقی» به دستان لطیفی بسپارد.
با حضور سعید مقیسه مدیر شبکه تهران به همراه جمعی از مدیران این شبکه از نیمه شهریورماه تصویربرداری سریال « زمانی برای عاشقی» در غرب در حوالی سردار جنگل تهران شروع شد.


معصومه فردشاهین که تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد، با بیان اینکه ۸۰ درصد فیلمبرداری سریال « زمانی برای عاشقی» پایان یافته است، گفت: عوامل تولید در حال حاضر در منطقه پامنار در جلوی درب تکیه قرار دارند که صحنه های مربوط به تکیه را تصویربرداری می کنند.


وی افزود: کار تدوین و صداگذاری و موسیقی کار به طور همزمان در حال انجام است تا برای پخش در ایام ماه محرم بدون مشکل و تاخیری پخش شود.

فرد شاهین اضافه کرد: با توجه به نمایش رئال بودن تصاویر محرم، نیاز به تصویربرداری هیهات مذهبی و دسته های عزاداری داریم که چند روزی در محرم را فیلمبرداری می کنیم.


فرهاد قائمیان، علیرضا اوسیوند، نصرت میرعظیمی، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه دهر، امین ایمانی، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی، زهرا سعیدی، لیلا بلوکات، نفیسه روشن، سعیده عرب از بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور دارند.
فیلمنامه « زمانی برای عاشقی» که نگارش آن توسط علی اکبر محلوجیان انجام شده روایتگر حاج مرتضی (فرهاد قائمیان) ، بازاری خوشنام و اهل خداست که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می کند. او تصمیم می گیرد به حال و هوایی که سال ها از آن غفلت کرده، باز گردد…


مجموعه تلویزیونی « زمانی برای عاشقی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه تهران تولید می شود.