به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیداحمد قشمی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه پایگاه اطلاعات اسناد هویتی از اول آبانماه فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: تمام اسناد هویتی جمعیت استان تهران وارد فضای مجازی شده و از اول آبان ماه بهره برداری آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از اسناد سجلی تهرانی ها اسکن شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و استان بارگذاری شده است، گفت: دسترسی الکترونیکی و ماشینی ادارات ثبت احوال از اول آبان ماه با هدف خدمت رسانی به شهروندان آغاز شده و از این پس تمام شهروندان تهرانی بدون مراجعه به محل تولد خود می توانند خدمات ثبت احوال را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تمام فرایندهای صدور شناسنامه برای نوزادان، بزرگسالان و غیره به طور کامل الکترونیکی و آنلاین انجام می شود.

قشمی با بیان اینکه پس از ۹۵ سال که از عمر ثبت احوال کشور می گذرد خدمات ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از مردم تهران مهاجر هستند و محل تولدشان مربوط به سایر شهرهای کشور است و با خدمت جدیدی که سازمان ثبت احوال ارائه می کند افراد نیازی به مراجعه به محل تولد خود جهت دریافت خدمات سجلی و هویتی ندارند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران این اقدام سازمان را تحقق حماسه اقتصادی در ادامه حماسه سیاسی عنوان کرد و گفت: با این طرح گام بزرگی برداشته شده و برای آن دسته از شهروندان تهرانی که محل تولدشان مربوط به سایر شهرهاست نه تنها هزینه های رفت و آمد و ایاب و ذهاب را کاهش داده بلکه در کمترین زمان نیز خدمات مورد نظر به آنها ارائه می شود.

جمعیت روز استان تهران ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۶۱ نفر

قشمی با بیان اینکه جمعیت استان تهران در روز تا پایان شهریور ماه امسال ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۶۱ نفر ثبت شده است، درباره ولادت شش ماهه نخست امسال نیز گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹۳ هزار و ۳۹۵ واقعه تولد رخ داده است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۳۲ مورد نوزادان پسر و ۴۵ هزار و ۱۶۳ واقعه مربوط به نوزادان دختر بوده است و نسبت جنسی تولد نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ مورد ولادت دختر ۱۰۷ مورد ولادت پسر رخ داده است.

تولد ۵۱۸ نوزاد در هر ۲۴ ساعت در تهران

به گفته وی بر اساس آمار ثبت شده در ۶ ماهه اول امسال در هر ۲۴ ساعت ۵۱۸ نوزاد در تهران متولد شده است و در هر ساعت تولد ۲۱ نوزاد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین تولد نوزادان ثبت شده مربوط به مادرانی است که سن آنها بین ۲۵ تا ۲۹ سال است و در این گروه سنی مادران ۳۲ هزار و ۷۸۸ مورد تولد نوزادان به ثبت رسیده است.

۱۱ درصد از طلاق ها در سال اول رخ می دهد

وی درباره ثبت واقعه طلاق نیز گفت: ۱۱ درصد از طلاق های ثبت شده در یکسال اول صورت گرفته و میانگین سن ازدواج مردان تهرانی ۲۹ و دختران ۲۴ سال ثبت شده است.