به گزارش پارس به نقل از ابنا، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه فرانسوی « امت» ، سونیا مرازگا با سرکردن مقنعه و محبوس کردن خود در قفسی شیشه‎ ای، رفتار زننده و ضد اسلامی نیروهای پلیس و برخی شهروندان با زنان محجبه کشورش را محکوم کرد.


این دفاع ابتکاری که در نوع خود منحصر به فرد بود، در چند منطقه پاریس پایتخت فرانسه از جمله « بلویل» ، « بوبورگ» و « موت پیکه گرونل» اجرا شد.

وی در گفت وگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: هدف من از این نمایش، تذکری مبنی بر لزوم درک زنان محجبه از سوی شهروندان، نیروهای پلیس و مقامات کشور بود.

مرازگا تاکید کرد: این درک باید به جایی برسد که هر زنی حق داشته باشد خود در مورد نوع پوشش خود تصمیم گیری کنند.

این بازیگر معروف فرانسوی خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۰۱ برخورد با زنان محجبه در جهان افزایش یافته و در فرانسه این موضوع بیشتر مشاهده می‎ شود و اسلام هراسی به نهایت خود رسیده است.

وی درمورد اقدام دفاعی خود اظهار کرد: « زن محجبه در جعبه» ایده ای بود که در ذهن من جوانه زد و این نماد دستگیری زنان مسلمان و خانه نشینی آنهاست. می‎ دانم این حرکت من، اولین در نوع خود است.

مرازگا در مورد واکنش مردم نیز گفت: مردم یا با نگاه دزدانه (گوشه چشم) و یا تکبیرگویان به سوی من می‎ آمدند. البته عده محدودی هم بی تفاوت از کنارم گذشتند.

این بازیگر معروف فرانسوی اضافه کرد: برخی از مسلمانان ابتدا فکر کردند که من برای تمسخر آنان دست به چنین نمایشی زده ام ولی در نهایت متوجه نیت من شدند و ابراز خرسندی کردند.

وی در مورد بازتاب و تاثیرگذاری تئاتر خیابانی خود نیز گفت: نمی دانم که اثرگذار بوده یا نه ولی مهم این است که توجه مردم به مسئله اسلام هراسی جلب و امیدوارم این حرکت در کشورهای مختلف دنیا نیز انجام شود.

مرازگا در پایان اظهار کرد: قصد دارم نتایج این نمایش و بازخوردهای شهروندان فرانسه نسبت به این تئاتر خیابانی را در قالب مستندی تهیه و در آینده‎ ای نزدیک به نمایش درآورم.