به گزارش پارس به نقل از مهر، کوروش نریمانی که طی چهار سال گذشته از عرصه تئاتر دور بوده و آخرین بار نمایش" جن گیر" را در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده بود، درباره انگیزه نمایشنامه خوانی" دن کامیلو" گفت: به پیشنهاد اعضای زحمت کش بنیاد" یاران برکت مهر" که در حمایت از زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست فعالیت می کنند، اجرای نمایشنامه خوانی در راستای این فعالیت خیرخواهانه را پذیرفتم و نمایشنامه" دن کامیلو" را انتخاب کردم چون اثری کمدی و جذاب است.

وی ادامه داد: بعد از چهار سال دوری از تئاتر احساس کردم نمایشنامه خوانی" دن کامیلو" ورودی خوبی به دنیای نمایش است و می تواند طلیعه فضای خوبی در تئاتر باشد و منجر به اجرای این اثر و اجرای آثاری که فردای پرنشاطی دارند، شود.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره احتمال حضور مجدد خود در عرصه کارگردانی و تولید و اجرای اثری نمایشی بعد از چند سال دوری از تئاتر یادآور شد: طی ۴ سال گذشته فضا آنقدر برای تئاتر غم انگیز شد که نه تنها من بلکه خیلی از دوستان انگیزه های شان را برای کار کردن در تئاتر از دست دادند. طی این سال ها تکلیف سالن ها برای اجرا مشخص نبود.

نریمانی در پایان تصریح کرد: به نطرم لجاجتی در فضای تئاتر حاکم بود که فضای مناسب را برای فعالیت هنرمندان شناخته شده این عرصه فراهم نکرد. به همین دلیل معتقد بودم که تلاش مان برای تولید و اجرای تئاتر در این سال ها بیهوده است و از این رو به سراغ کارهای دیگر نظیر نوشتن در تلویزین رفتم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای تئاتر بیفتد زیرا طی سال های اخیر ضربه مهلکی به بدنه تئاتر خورده و بخش اعظمی از مخاطبان تئاتر از دست رفته اند.

نمایشنامه خوانی" دن کامیلو" با حضور بازیگرانی چون سیامک صفری، شهرام حقیقت دوست، مجید صالحی، امیررضا دلاوری، رویا میرعلمی، فروغ قجابگلی و مهدی بجستانی ساعت ۱۹ در فرهنگسرای اندیشه اجرا می شود.

نمایشنامه" دن کامیلو" برداشتی آزاد از کتاب" دنیای کوچک دن کامیلو" نوشته جیووانی گوارسکی است که کوروش نریمانی آن را در سال ۸۴ در مجموعه تئاتر روی صحنه برد و با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر مواجه شد. این نمایشنامه از آثار برتر جایزه ادبیات نمایشی است.