به گزارش پارس به نقل از فارس، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر می تواند یکی داغ ترین دوره های جشنواره در سال های اخیر باشد و این رقابت به یمن حضور حداکثری کارگردانان نام آور است. کارگردانانی که اسمشان به جشنواره اعتبار می بخشد و علاوه بر آن رونق خوبی به گیشه سال های آینده خواهد داد. همچنین در کنار این چهره های نامی کارگردانان جوانی حضور دارند که نباید دست کم گرفته شوند و بانی اتفاقات خوبی در سینما خواهند بود. اسامی این کارگردانان و فیلم هایشان را که به احتمال بسیار زیاد به این دوره از جشنواره فجر می رسد، به ترتیب حروف الفبا باهم مرور می کنیم.

۶۷ فیلم از کارگردانان پرآوازه و تازه کار سینمای ایران در حال تولید است و احتمال نمایش آنها برای اولین بار در سی و دومین جشنواره فیلم فجر می رود.

• ۴۳ فیلمی که قطعا به جشنواره می رسند

این فیلم ها با توجه به مرحله ساختی که در آن قرار دارند به مهلت اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره یعنی ۳۰ آبان می رسند و می توانند فیلم خود را در جشنواره امسال شرکت دهند. بعضی ازا ین فیلم ها کاملا به اتمام رسیده و برخی در مراحل پایانی تدوین یا صداگذاری و انتخاب موسیقی به سر می برد.

• نرگس آبیار (شیار ۱۴۳)

فیلم سینمایی « شیار ۱۴۳» دومین اثر بلند سینمایی نرگس آبیار بعد از « اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک تر است» به نقش زن در ۸ سال دفاع مقدس می پردازد و داستان خانواده ای در دوران جنگ تحمیلی است، اکنون مراحل پایانی صداگذاری و ضبط موسیقی را پشت سر می گذارد و به احتمال قوی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

در این فیلم مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو و یدالله شادمانی و رضا کیانیان نقش آفرینی کرده اند.

• ابراهیم ابراهیمیان (ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه)

فیلم سینمایی « ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» آخرین ساخته ابراهیم ابراهیمیان از ۱۵مهر ماه در تهران کلید خورده است و با پشت سر گذاشتن مراحل فیلم برداری برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

در این فیلم ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ می دهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دو راهی تصمیم گیری قرار می دهد.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از: صابر ابر، نازنین بیاتی، پریوش نظریه، خسرو بامداد، رابعه مدنی، نقی سیف جمالی و سورن مناچکانیان

ابراهیم ابراهیمیان پیش از این تجربه ساخت فیلم ویدئویی « سیا زنگی» را در کارنامه خود دارد.

• محمدرضا اسلام لو (شهابی از جنس نور)

محمدرضا اسلام لو در نخستین تجربه کارگردانی اش برای یک فیلم سینمایی، با کمک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی « شهابی از جنس نور» را در لبنان جلوی دوربین برد. فیلمبرداری این فیلم سال قبل آغاز و اکنون در مرحله صداگذاری و ضبط موسیقی است.

« شهابی از جنس نور» به زبان عربی ساخته شده است و بازیگر نقش اصلی آن امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می کند. داستان فیلم از جنگ ۳۳ روزه ی لبنان آغاز می شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.

از عوامل این فیلم سینمایی می توان به محمدعلی قاسمی به عنوان فیلم بردار، احمد صالحی؛ صدابردار، مسعود میامی؛ برنامه ریز و بهنام خاکسار؛ جلوه های ویژه اشاره کرد.

• رضا اعظمیان (دلتنگی های عاشقانه)

« دلتنگی های عاشقانه» آخرین ساخته رضا اعظمیان در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر پذیرفته شد اما به دلیل تمام نشدن مراحل فنی از حضور در بخش مسابقه انصراف داد و چندی به خاطر مشکلات مالی در مرحله ساخت موسیقی متوقف شد و اکنون برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده شده است.

این فیلم داستان فرشته و منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه شان دستخوش تغییراتی می شود. در این فیلم محمدرضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی، شیوا خنیاگر و … حضور دارند.

فهرست عوامل اصلی این پروژه عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا اعظمیان، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح صحنه: مجید لیلاجی، طراح لباس: ژاله زکی زاده، طراح گریم: محمدرضا قومی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: داوود بابایی، مدیر تولید: رحمت عبدالله زاده، جانشین تولید: محمدحسین شرف الدین، مدیر تدارکات: سجاد نوری، عکس: حبیب مجیدی و تهیه کننده: محمدرضا شرف الدین.

• مهشید افشار زاده (پنج ستاره)

این اولین فیلم بلند سینمایی مهشید افشارزاده در مقام کارگردان است که امیر سمواتی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد و روایتگر داستان مریم است که برای تأمین هزینه هایش در یک هتل پنج ستاره مشغول به کار می شود و در این رابطه با آدم های مختلفی آشنا و درگیر روابطی تازه می شود.

به احتمال فراوان اولین نمایش فیلم در جشنواره سی ودوم فجر خواهد بود و بازیگرانی چون شهاب حسینی، بهناز جعفری، بهنوش بختیاری، دیبا زاهدی، همایون ارشادی، امید روحانی، شیرین بینا و لیلا بلوکات در آن نقش آفرینی کردند.

• جهانگیر الماسی (رنج و سرمستی)

جهانگیر الماسی بازیگر سینما، ساخت اولین فیلمش را به عنوان کارگردان با عنوان « رنج و سرمستی» آغاز کرد و چندی قبل فیلمبرداری آن را به پایان برد.

این فیلم در تهران، ایلام و مشهد فیلمبرداری شده و کیانوش عیاری تدوین همزمانش را برعهده داشته است.

ماه چهره خلیلی، احمد کاوری، شهرام پوراسد و مهدی صبایی بازیگرانی هستند که در این فیلم با جهانگیر الماسی همکاری کرده اند.

• بهروز افخمی (آذر، شهدخت، پرویز و دیگران)

مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران قصد داشت نخستین فیلم خود در مقام کارگردان با نام « آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بر اساس رمانی از خودش جلوی دوربین ببرد که پس از توافقاتی تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را بهروز افخمی برعهده گرفت.

مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، علیرضا خمسه، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی به عنوان بازیگر در دهمین فیلم بلند سینمایی بهروز افخمی نقش آفرینی می کنند که عمده فیلمبرداری آن در تهران و حوالی دماوند است. این فیلم تولید مشترک بشرا فیلم و بهروز افخمی است که فیلمنامه آن توسط مرجان شیرمحمدی نوشته شده است.

• علیرضا امینی (بلوک۹ خروجی ۲)

علیرضا امینی پس از آنکه دو سال قبل با « انتهای خیابان هشتم» در جشنواره فجر شرکت کرد و فیلمش در گیشه با استقبال مخاطبان روبرو شد، مجددا سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و جدیدترین فیلم سینمایی خود با عنوان « بلوک ۹ خروجی ۲» را جلوی دوربین برده است.

فیلمبرداری این فیلم چندی قبل به پایان رسید و اکنون تدوین و دیگر مراحل فنی آن در حال انجام است.

در « بلوک ۹ خروجی ۲» امیر جعفری، پانته آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، الهام کردا، شبنم مقدمی و… ایفای نقش کرده اند و نخستین نمایش آن در جشنواره فجر خواهد بود.

• داوود بیدل (عبور از مه)

فیلم « عبور از مه» نخستین اثر سینمایی داوود بیدل به تهیه کنندگی روح ا… شمقدری بی حاشیه و سر و صدا ساخته شد و برای حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر آماده است.

قصه این فیلم در دو زمان روایت می شود و از زمان حال به ۳۰ سال گذشته بر می گردد و در دشت مغان تصویر برداری شده است.

در این فیلم بازیگرانی همچون « همایون ارشادی « ، « میلاد کی مرام» ، « نسرین مق۴انلو» ، « سحر قریشی» ، « جمشید هاشم پور» ، « اسماعیل خلج « و « علی اوسیوند « به ایفای نقش پرداختند.

• کمال تبریزی (طبقه حساس)

درحالی که کمال تبریزی هنوز نتوانسته تکلیف دو فیلم « پاداش» و « خیابان های آرام» را برای اکران مشخص کند و پروانه ساخت « قبر دو طبقه» را پس از یکی دو سال دوندگی و اصلاح با نام « طبقه حساس» گرفت با حضور رضا عطاران و سه صداپیشه ی مجموعه ی « کلاه قرمزی» کلید زد.

بازیگران « طبقه حساس» عبارتند از: رضا عطاران، پانته آ بهرام، آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصر عرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی، بهادر مالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، لیلی فرهاد پور، حسین افشار، رضا بهبودی، اصغر قاسم خانی، شبیر پرستار، بهرام ابراهیمی، رضا کریمی، نادر فلاح، شاهرخ دولکو، حسین پناهی، مسعود ریحانی، احسان بیات فر، عباس ده منش، عسگر رضایی، مهدی پاشایی و محمدرضا فروتن

• نیما جاویدی (ملبورن)

« ملبورن» نخستین فیلم نیما جاویدی در مقام کارگردان است، درامی معمایی است که داستان زوجی جوان را روایت می کند که در آستانه سفر، ناخواسته درگیر ماجراهایی پیچیده می شوند.

این فیلم که اکنون مراحل تدوین خود را پشت سر می گذارد به احتمال قوی در جشنواره فجر سی و دوم حضور خواهد داشت و نظر منتقدان را به خود جلب خواهد کرد.

بازیگران « ملبورن» عبارتند از: پیمان معادی، نگار جواهریان، الهام کردا، روشنک گرامی، پرستو مقدم، مارتین شمعون پور، ویدا جوان، مهرنوش شاه حسینی، علیرضا استادی، علی گل زاده، مارال مختاری، شهناز الله دردی زاده، صبا گرگین پور، علیرضا رشیدی، نصرت شاه نظری، سروش بنی نژاد، غزل قزاقی

• فریدون جیرانی (خواب زده ها)

جیرانی یکی از پرحاشیه ترین کارگردانان سینمای ایران در سال گذشته بود. « من مادر هستم» اگرچه توانست فروش خوب دو میلیارد تومان را تجربه کند اما طعم تجمع انصار حزب الله روبروی وزارت ارشاد را هم به مسوولان چشاند.

او اسفند سال ۹۱ فیلمبرداری فیلم جدیدش که یک کمدی اجتماعی بود را با نام « زندگی ۲گانه فیروز » آغاز و چندی قبل با نام جدید « خواب زده ها» آن را به پایان رساند.

فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا و اکبر عبدی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند که با نگاهی دینی ماجرای مردی میانسال را روایت می کند که بسیار خسیس بوده و بروز ماجراهایی، تحولی را در زندگی وی ایجاد می کند.

• ابراهیم حاتمی کیا (چ)

پروژه سینمایی ابراهیم حاتمی کیا درباره ی شهید چمران، یکی از پر سر و صداترین پروژه های سینمایی سال قبل بود. او با فیلم سینمایی « چ» دوباره به دوران دفاع مقدس بازگشته و قرار است دو روز و دو شب از زندگی شهید مصطفی چمران را روی پرده سینماها بیاورد. برخی منتظر بودند تا این فیلم در جشنواره سال قبل دیده شود اما کارهای فنی آن به طول انجامید و تاکنون نیز ادامه یافته است.

بازیگران اصلی فیلم سینمایی « چ» ، فریبرز عرب نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند و این فیلم با احتمال قریب به یقین در جشنواره امسال حضور خواهد داشت.

• شهاب حسینی (ساکن طبقه وسط)

اگرچه شهاب حسینی تاکنون تجربه کارگردانی نداشته اما قطعا فیلمی که این بازیگر سینمای ایران بسازد، در جشنواره فجر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

« ساکن طبقه وسط» طنز فلسفی درباره یک نویسنده جوان است که وارد یک خانه سه طبقه می شود و در آن خانه درگیر اتفاقاتی خواهد شد.

در این فیلم که تهیه کنندگی آن را امیر سمواتی بر عهده دارد بازیگرانی از جمله: شهاب حسینی، حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، طناز طباطبایی، هنگامه قاضیانی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، حسین محجوب، نیما رئیسی، فخرالدین صدیق شریف، امید روحانی، جواد عزتی، فرید سمواتی، مانی کسرائیان، حسین محب اهری، دیبا زاهدی، علی شادمان و… نقش آفرینی کرده اند.

• رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)

رضا درمیشیان که دو سال قبل « بغض» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی اش ساخته بود، پس از کش و قوس های زیاد توانست پروانه ساخت « عصبانی نیستم! » را بگیرد.

« عصبانی نیستم! » داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه های آن در تهران و در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران صورت گرفته است.

همچنین این فیلم از تولیدات مستقل سینمای ایران است. سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه ای دریافت نشده است.

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری، مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی، محمد کارت، میناکریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس، مهدی رودافشانی، جواد جوینده میرزا و… که همگی از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده اند.

• احمدرضا درویش (رستاخیز)

احمد رضا درویش در سال های اخیر مشغول ساخت یک فیلم سینمایی درباره امام حسین (ع) است. او بیش از چهار سال روی بخش های مختلف تولید « رستاخیز» وقت گذاشته و نهایتا آن را به پایان رسانده است.

در « رستاخیز» که بودجه آن از بخش خصوصی تامین شده، طارق انوار تدوین گر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۰ و استیفن واربک موزیسین برگزیده ی اسکار همکاری دارند.

این فیلم از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می کند و بازیگرانی مانند آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران آن هستند. همچنین شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی، پرویز پورحسینی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی به عنوان بازیگر مهمان در این پروژه جلوی دوربین رفته اند.

• مهدی رحمانی (برف)

« برف» سومین ساخته سینمایی مهدی رحمانی پس از فیلم های « دیگری» و « پنهان» است که به یک روز از زندگی خانواده ای شهری که درگیر مراسم خواستگاری دخترشان هستند می پردازد.

این فیلم اکنون در مراحل پایانی تدوین به سر می برد و منتظر نمایش آن در فجر سی و دوم هستیم.

رویا تیموریان، محمد رضا غفاری، آناهیتا افشار، رابعه مدنی، شیرین یزدانبخش و میلاد کی مرام و افشین هاشمی بازیگران فیلم سینمایی « برف» هستند.

• عباس رافعی (فصل فراموشی فریبا)

« فصل فراموشی فریبا» آخرین ساخته عباس رافعی روایت داستان زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر روی زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش وی برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند.

این فیلم مراحل پایانی تدوین و صداگذاری را پشت سر می گذارد و احتمال حضورش در فیلم قطعی است.

بازیگران آن ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی، هومن کیایی، مرجان سپهری، ماجین موسوی، عباس شجاع، فریبا آهنگ، ژیلا آل رشاد، ژیلا شاهی، مهدی محتشمی، سعید فرجی، عباس رستگار پور، پرستو مدانلو، عدنان کاپوسیان، بهزاد مشایخ، ابراهیم ابراهیمی، ابوالحسن علی محمدی، علی گل زاده، امیر کیوان معصوم، محمد سلمان اعلایی، محمد خالصی، مهسا نوعی، سمانه صالحی، فرناز قره خانی، سادیا جلالی پور، سحر عبدالهی، گلاره دربندی، هدیه مشایخ، نازنین امینی، بهروز باغبان، امیر حسی روحی، عبد الرضا حمیدی، شراره میزانی، سمانه صالحی، ساسان صالحی و… هستند.

• رضا سبحانی (به تهران خوش آمدید)

رضا سبحانی بعد از فیلم های سینمایی « رژیم طلایی» ، « خاک سرد» و « زیستن» برای سی و دومین جشنواره فیلم فجر« به تهران خوش آمدید» را به تهیه کنندگی مجتبی امینی در دست تولید دارد و اکنون مراحل پایانی تدوین آن را پشت سر می گذارد.

« به تهران خوش آمدید» در پیرامون تحریم ایران است که جریان دو توریست را به بهانه عبور از کشور ایران و آشنایی با فرهنگ مردم روایت می کند. در این بین آنها با مشکلاتی روبرو می شوند و همه این اتفاقات و سختی ها را ناشی از تحریم هایی می دانند که کشورهای خودشان ایجاد کردند.

هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، همایون ارشادی، رضا ناجی، بابک حمیدیان، رابعه مدنی، عمارتفتی، شقایق فراهانی و سام قریبیان از جمله بازیگران « به تهران خوش آمدید» هستند.

• سامان سالور (تمشک)

آخرین فیلم سینمایی سالور به نام « آمین خواهیم گفت» که در جشنواره سی ام فجر (سال ۸۹) حاضر بود هنوز نتوانسته مجوز اکران بگیرد، اما این کارگردان جوان با گرفتن موافقت اصولی برای « تمشک» دنبال ساخت فیلم جدیدش است.

« تمشک» یک فیلم اجتماعی است و تمام فیلمبرداری آن در شمال کشور انجام می شود. تهیه کنندگی این فیلم برعهده ساسان سالور است. نیکی کریمی، مهدی پاکدل، سمیرا حسن پور، شعله مرادی به همراه تبسم هاشمی، بیژن افشار و محمود نظرعلیان از بازیگران قطعی « تمشک» هستند و با توجه به آغاز فیلمبرداری در اواسط مهرماه به احتمال زیاد به این دوره از جشنواره فجر خواهد رسید.

• سعید سهیلی (کلاشینکف)

سهیلی پس از « گشت ارشاد» که حواشی زیادی را برای سینمای ایران به راه انداخت، سراغ ساخت « کلاشینکف» رفته که به گفته خودش در راستای فیلم قبلی اش محسوب می شود.

« کلاشینکف» در ژانر اجتماعی ساخته می شود و داستان مردی است که با یک کلاشینکف در خیابان حضور دارد و… فیلمبردار این فیلم فرشاد محمدی، طراح صحنه و لباس بابک کریمی است و محسن دارسنج طراح گریم و بهروز معاونیان صدابردار از عوامل این پروژه خواهد بود.

• ناصر ضمیری (با دیگران)

ناصر ضمیری پس از ساخت فیلم های کوتاه « شیر تلخ» که توانست نظر کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کند این بار فیلم سینمایی « با دیگران» را در کارنامه هنری خود ثبت می کند. فیلمی که مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و منتظر نمایشش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هستیم.

در این فیلم آرزو به دلیل سقط جنین های مکررامیدخودرابه داشتن فرزند، ازدست داده و زندگی مشترک او با امیر حسین در شرایط بحرانی قرار دارد. مریم دوست و همکاراو با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد. اما آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان زندگی انها را پیچیده می کند.

حسین محجوب، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ، لیلا زارع و… از جمله بازیگران « دیگران» هستند.

• محمد مهدی عسگرپور (میهمان داریم)

محمدمهدی عسگرپور که مدت هاست درگیر حواشی ادامه دار خانه سینما و معاونت سینمایی است، پس از چهارسال یک فیلم جدید سینمایی را به تهیه کنندگی حوزه هنری جلوی دوربین برده است.

« مهمان داریم» در مراحل پایانی فنی قرار دارد و پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، معصومه قاسمی پور و سهیلا گلستانی در آن ایفای نقش کرده اند.

• علی عطشانی (نقش نگار)

فیلم سینمایی « نقش نگار» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی که بهرام رادان نقش اصلی آن را بازی می کند در سکوت خبری کامل ساخته شد و آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، الهه حصاری، سعید چنگیزیان و… در آن ایفای نقش کرده اند.

فیلمنامه « نقش نگار» را مهران کاشانی نوشته که در کارنامه اش نگارش فیلمنامه « آواز گنجشکها» به چشم می خورد. ظاهرا فیلم تازه عطشانی کاری متفاوت در کارنامه اش به حساب می آید.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: فرزاد بدون هماهنگی با پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد. رضایت موقت پدر همه چیز را برای مراسم خواستگاری فراهم می کند. اما گذشته نگارهمه شرایط را دچار تغییر می کند.

بازیگران: بهرام رادان، آیلین حسینیان، آتیلا پسیانی، گوهر خیر اندیش، الله حصاری، سعید چنگیزیان، شیوا خسرو مهر و ناصر ملک مطیعی همچنین تورج اصلانی (مدیر فیلمبرداری) ، عبدا… اسکندری (طراح گریم) ، محمد شاهوردی (صدابردار) ، سعید هاشمی (مدیر تولید) دیگر عوامل اصلی پشت دوربین این فیلم هستند.

• رضا عطاران (فرش قرمز)

رضا عطاران فیلمبرداری نخستین اثر سینمایی اش با عنوان « ردکارپت» را در حاشیه جشنواره کن آغاز کرد و کار خود را با گرفتن صحنه های هواپیما آغاز کردند و سپس فیلمبرداری را در بازار فیلم و محوطه ی مقابل کاخ جشنواره کن ادامه دادند.

این فیلم که نقش اصلی آن را رضا عطاران بازی می کند، درباره یک علاقه مند به سینماست که با مشقت فراوان خودش را به جشنواره فیلم کن می رساند و اتفاقات فیلم در این شهر به وقوع می پیوندد.

فیلمبرداری « ردکارپت» که احمد احمدی عهده دار بود و بخش هایی از آن هم در شهر « مونت کارلو» فرانسه فیلم برداری شد.

کیوان مقدم (طراح صحنه و لباس) ، محسن بابایی (طراح گریم) ، رود ریگو آلی سا (صدابردار) ، جمال هاشمی و آنابلا ماچالت (دستیار کارگردان) ، کارلا لارسون (مدیر تهیه) و احمد احمدی (مجری طرح) بخشی از عوامل ساخت « رد کارپت» هستند.

• احسان عبدی پور (سیاه و سفید)

عبدی پور که فیلم تحسین شده « تنهای تنهای تنها» را در حال اکران دارد فیلم سینمایی « سیاه و سفید» را در بوشهر کلید زده و تا هفته آینده فیلم برداری آن را تمام می کند و به احتمال قطعی در جشنواره فجر سی و دوم حضور خواهد داشت.

« سیاه و سفید» روایت گوشه ای اززندگی سیاهانی که سالیان پیش بلاجبار ازموطن خود روی به هجرتی سیاه اوردند، می باشد. برای گریز از فقر وحقارت، بیماری و مرگ، بیچارگی و درماندگی هجرتی سیاه کردند تا برده و سرخورده نباشند و حقوقشان همسو باشد با سفیدان.

این فیلم درسه اپیزود درحال حاضر توسط گروهی از هنرمندان بوشهری دردست تولید می باشد که نویسندگی و کارگردانی آن را فیلمساز جوان بوشهری احسان عبدی پور برعهده دارد.

• هاتف علیمردانی (مردن به وقت شهریور)

علیمردانی پس از « به خاطر پونه» اثری شبیه به آن با نام « مردن به وقت شهریور» را در دست تولید دارد. این فیلم نیز ماجرای دو جوان است که در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند.

حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، صبا گرگین پور و نوید لایقی مقدم از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری، سودابه خسروی طراح گریم، فروزان جلیلی فر مدیر هنری صحنه و لباس، علی افشین راد دستیار کارگردان و برنامه ریز، امیر ادیب پرور تدوین، افشین عزیزی آهنگساز، میثم یاردیلو صدابردار، شاهین حدادیان مدیر تولید و ناصر هادیان فر جانشین تولید اشاره کرد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی « مردن به وقت شهریور» چندی است آغاز شده است و احتمال حضور این فیلم در جشنواره سی و دوم قوی است.

• حامد کلاهداری (شاباش)

« شاباش» پس از فیمهای « شکلات داغ» و « پایان نامه» سومین ساخته سینمایی حامد کلاهداری است که داستان زندگی حاج احمد عباچی (اکبر عبدی) را روایت میکند که پول پیش خانه اش را در عروسی خواهرزاده اش شاباش میدهد و درگیر اتفاقاتی می شود.

« شاباش» آماده نمایش است و به احتمال بسیار زیاد در جشنواره فجر امسال حضور خواهد داشت.

بازیگران آن شامل اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، رضا رویگری، روح ا… کمانی، مرجانه گلچین، نیما گرانی، سارا خوئینی ها، الیزابت امینی، زهره حمیدی و کامران فیوضات است.

• مسعود کیمیایی (متروپل)

جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی که به تازگی فیلمبرداریش آغاز شده است، در پیچ و خم تغییر اسم گیر کرده است. او که با نام « کلید شکسته» پروانه ساخت فیلمش را گرفته است پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور و به دلیل نماد کلید او، مجبور به تغییر این نام شد و در حال حاضر قرار است با نام « متروپل» به سی و دومین جشنواره فیلم فجر بیاید.

محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، شقایق فرهانی، یوسف مردایان، تینا پاکروان و ساعد سهیلی بازیگران اعلام شده ی فیلم جدید کیمیایی هستند.

• بهمن گودرزی (آتیش بازی)

« آتیش بازی» دومین فیلم بلند سینمایی بهمن گودرزی پس از « شیش و بش» است که در سال ۹۰ یکی از پر فروش ترین فیلم های سال بود و امسال هم مخاطبان مخصوص به خود را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر جلب خواهد کرد.

این فیلم که می خواهد بگوید: قدیمیا می گن طرف این قدر شیر داغ خورده دهنشو سوزنده، موقعی که می خواد دوغ بخوره فوتش می کنه. حالا این شده حکایت آدمای آتیش بازی یا اینقدر تخته گاز می رن که یاتاقان می زنه یا این قدر احتیاط رو رعایت می کنن که از انورو بوم می افتن. از بازی امین حیایی، الناز شاکردوست، سحر قریشی، شقایق دهقان، میرطاهر مظلومی، عزت الله مهرآوران بهره برده است.

• مجید مجیدی (محمد« ص» )

به نظر می رسد پروژه سینمایی مجید مجیدی که « محمد (ص) » نام دارد را باید پر هزینه ترین فیلم سینمای ایران دانست. البته تاکنون هزینه ساخت « محمد (ص) » اعلام نشده است، اما ارقام چند ده میلیاردی درباره بودجه این فیلم بیان می شود.

مجید مجیدی که با « بچه های آسمان» نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده بود، برای ساخت « محمد (ص) » یک شهرک سینمایی ساخته و بخش هایی را هم در آفریقا جلوی دوربین برده است. همچنین در این پروژه افرادی مانند اسکات اندرسون مدیر جلوه های ویژه سینمای هالیوود و… با مجیدی همکاری کرده اند.

علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏ آ مهدی‏ نیا و… بازیگران این فیلم سینمایی بوده اند که از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در ۱۲ سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد.

• شهرام مسلخی (سربازها ایستاده می میرند)

فیلم سینمایی « سربازها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی توسط ابراهیم سعیدی در حال تدوین است و با طی مراحل صداگذاری و آهنگسازی یکی از گزینه های قطعی فجر سی و دوم محسوب می شود.

البته این فیلم که تا به حال بارها نام خود را تغییر داده هنوز هم به اسم قطعی نرسیده و از نام موقت « سربازها ایستاده می میرند» استفاده می کند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رضا با بازی سروش صحت، رزمنده دوران جنگ تحمیلی است که اکنون به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت است، او یک روز در حین کار متوجه گزارشی می شود که در حال پخش از تلویزیون است، در این گزارش همرزم کرد و ناجی او در دوران جنگ را می بیند که بر علیه صدام می جنگد. رضا برای دیدار همرزمش با او عازم کردستان عراق می شود…

سروش صحت، پوریا پورسرخ و لعیا زنگنه از جمله بازیگران این فیلم هستند و از دیگر عوامل « سربازها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی می توان به محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری، محمد حبیبی صدابردار و سعید آهنگرانی طراح صحنه و لباس اشاره کرد.

• آرش معیریان (کالسکه)

« کالسکه» به کارگردانی آرش معیریان قصه کشمکش و چالش های بین یک زوج جوان است بر سر اینکه در وطن بمانند یا مهاجرت کنند، ضمن اینکه شرایط اقامت در یک کشور دیگر برای آنان فراهم شده است. در این میان مسائل تازه ای مطرح می شود که موضوع را به سمت و سوی دیگری سوق می دهد.

در این فیلم که بیش از نیمی از مراحل فیلمبرداری را پشت سر گذاشته است بازیگرانی چون دانیال عبادی، بهنوش بختیاری و مهران غفوریان حضور دارند و نخستین اکرانش را در شی و دومین جشنواره فجر تجربه خواهد کرد.

متن این فیلم از آرش اسد است و توسط آرش برهانی و قربان محمد پور بازنویسی شده است

• شهرام مکری (ماهی و گربه)

« ماهی و گربه» دومین فیلم بلند شهرام مکری پس از « اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» است که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده بود در هفتادمین جشنواره فیلم ونیز در بخش افق ها به نمایش درآمد.

این فیلم که جایزه بخش افق ها را دریافت کرد، درباره گروهی است که هر سال در حوالی دریای مازندارن در یک منطقه خلوت اردو می زنند. یک گروه از این افراد مجبور می شوند برای کمک به سه فرد که در جاده منتهی به اردوگاه گم شده اند، بروند. یکی از این سه مرد که بابک کریمی بازیگر فیلم « جدایی» و « گذشته» نقش آن را ایفا کرده تنها با طرح سوال های عجیبی حاضر به کمک به این افراد می شود و تنها با گرفتن قول این که در رستوران نزدیک کمپ با هم غذا بخورند به آنها کمک می کند. از همینجا سیر ماجراهای عجیب شروع می شود. در عین حال هر یک از این پسرها ماجرای خودش را تعریف می کند. این فیلم که دومین فیلم بلند مکری است از مجموعه پیچیده ای از قصه های کوتاه به هم پیوسته ساخته شده است.

« ماهی و گربه» فیلمی ۱۳۴ دقیقه ای است که به صورت دیجیتال فیلمبرداری شده و در یک شات بلند و مداوم ساخته شده است. این فیلم که از آن به عنوان فیلمی درخشان، فلسفی و مملو از نمادهای سنتی مردمی یاد شده موفق به کسب جایزه اول بخش افق ها شد. سعید ابراهیمی فر و عابد آبس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

• فرزاد موتمن (سایه روشن)

آخرین فیلم فرزاد موتمن با نام « سایه روشن» نوشته امیر افشار و محصول بشری فیلم است. سیدجمال ساداتیان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و فیلم در لوکیشنی واقع در کامرانیه فیلمبرداری می شود، تا کنون محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی جلوی دوربین رفته اند.

« سایه روشن» داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می کند که حافظه اش را به دست آورد. « سایه روشن» تریلر عاشقانه ای است.

این فیلم با چهار کارکتر در یک خانه می گذرد و روایتی غیر خطی دارد. محمد رضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری، سونیا اسپهروم در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

• سید رضا میرکریمی (امروز)

رضا میرکریمی که سال قبل به عنوان تهیه کننده، فیلم خوش ساخت « خسته نباشید» را به جشنواره فجر فرستاده بود، در مرحله ی پیش تولید یک فیلم سینمایی جدید است تا آن را کارگردانی کند.

فیلم سینمایی « امروز» که چندی است فیلم برداری خود را آغاز کرده درباره یونس راننده تاکسیِ کهنه کاری است که در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.

بازیگران « اِمروز» عبارتند از: پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، بهرام سروری نژاد، مهتاب کُرکوندی، امین میری، شهلا نَدری، شیرین فرخنده نژاد، سجاد تابش، جلیل شعبانی، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی اصغر کُردبچه، بهارکریم زاده، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی.

• فرهاد مهرانفر (بر بال های خیال)

این فیلم که جدیدترین فیلم مهران فر بعد از « قطعه زمستانی» است، داستان بهرام نویسنده و کارگردان تئاتر است که به همراه دختر کوچک اش رها به ناکجا آبادی در دل طبیعت سفر می کند. ذهن آشفته بهرام در جهان تخیل و کلمات به دنبال معنای هستی خویش است و تنها راهنمای او یک نجوای زنانه است.

« بر بال های خیال» مراحل تدوین را پشت سر می گذارد و قطعا برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

در این فیلم بهزاد حقیقی (بهرام) ، رها بدرطالعی (رها) . مهدی مخبری (محمود) . سیما محمدزاده (صحرا خاتون) ، مسعود بدرطالعی (مراد) به ایفای نقش می پردازند.

• مسعود نوابی (متل قو)

با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی « متل قو» آخرین ساخته مسعود نوابی که داستانی اجتماعی و امروزی دارد، فیلم آماده نمایش است و نخستین اکرانش را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر تجربه می کند.

فیلم سینمایی « متل قو» به تهیه کنندگی بیژن امکانیان بعد از سی جلسه فیلمبرداری در لوکیشن هایی واقع در شهرهای تهران، سلمانشهر، نمک آبرود، چالوس و نوشهر جلوی دوربین رفت.

دانیال عبادی، تینا آخوندتبار، مجید حاجی زاده و سولماز حصاری نقش های اصلی « متل قو» را بازی می کنند. جواد یحیوی، کیانوش گرامی، میرطاهر مظلومی، میثم رازفر، مهروز ناصرشریف، فرخنده فرمانی زاده، مهشید قاسمی، رضا برزگر، اشکان متقیان و با حضور: مونا فرجاد دیگر نقش های این فیلم را بر عهده دارند. کودکان خردسال: امیرحسین خوبکار، پارسا جغتایی نیز در این پروژه جلو دوربین نوابی قرار گرفتند.

• حسن نجفی (اسب ها همچنان می تازند)

فیلمبرداری فیلم سینمایی « اسب ها همچنان می تازند» در تبریز به پایان رسیده و آماده حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم داستانی اجتماعی دارد و درباره بایرام است. او مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران می شود و خیابان های تهران صحنه تاخت وتاز او است.

در این فیلم سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصل، مهتاب شکریان، صبا سهیلی، سمیه رمضانی، امیررضا گیتی بان، منیژه مهتاج الفضل، یزدان آخوندی، آرشان استادی اصل به ایفای نقش می پردازند.

• برزو نیک نژاد (جاده بی انتها)

فیلم سینمایی « جاده بی انتها» به کارگردانی برزو نیک نژاد با حضور بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی کلید خورده است و قطعا برای حضور در فجر آماده خواهد شد.

« جاده بی انتها» یک فیلم جاده ای است و دست اندرکاران فیلم قصد دارند در جاده های شهرهای مختلف ایران سکانس های فیلم را جلوی دوربین ببرند. جاده های کاشان، یزد، بیابانک و… بخش هایی از لوکیشن های « جاده بی انتها» هستند. فیلمنامه این فیلم را برزو نیک نژاد خود به نگارش درآورده است.

نیک نژاد به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز با فیلمسازانی چون محمد حسین لطیفی، سیروس مقدم، سعید سلطانی و… همکاری کرده و البته نگارش چند سریال و فیلم سینمایی را نیز در کارنامه اش دارد. این اولین تجربه کارگردانی نیک نژاد در سینماست. تهیه کنندگی « جاده بی انتها» را محمد حسین لطیفی و سید امیر سید زاده برعهده دارند.

• منوچهر هادی (زندگی جای دیگری است)

سومین فیلم بلند منوچهر هادی بعد از « قرنطینه» و « یکی می خواد باهات حرف بزنه» است. فیلم قبلی او دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد و سیمرغ بلورین بازیگر مکمل زن را برای یکتا ناصر در فیلم « یکی می خواد باهات حرف بزنه» به ارمغان آورد.

این فیلم اکنون در مرحله صداگذاری است و برای نمایش در جشنواره فجر آماده خواهد شد.

حامد بهداد، نیکی کریمی، یکتا ناصر، محمدحسین سیدزاده، رضا سخایی، بازیگران نوجوان: امید کماری، ثمین حاجی مختاری و پارسا پیروزفر بازیگران این فیلم هستند و درباره مردی به نام داود، بهیار مجرب بیمارستان است که بیماران مبتلا به مرگ را احیا می کند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است.

• ۲۴ فیلم احتمالی

فیلم های زیر یا مراحل گوناگون ساخت را پشت سر می گذارند یا هنوز کلید نخورده اند و یا اینکه مشکلات متعدد دیگری دارند که حضورشان در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر را مشروط می کند.

• محسن امیریوسفی (آشغال های دوست داشتنی)

جدیدترین فیلم امیریوسفی با نام « آشغال های دوست داشتنی» که داستان آن در ایام پس از انتخابات سال ۸۸ و حواشی مربوط به آن می گذرد، قرار بود در سی و یکمین جشنواره فجر رونمایی شود اما نهایتا اعلام شد که هنوز بخشی از فیلمبرداری آن باقی مانده و فیلم به جشنواره نرسید و با این حساب اگر مشکل مضمونی و اعمال ممیزی این فیلم حل شود باید منتظر دیدنش در جشنواره فجر امسال باشیم.

شهاب حسینی، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، صابر ابر، شیرین یزدان بخش و اکبر عبدی بازیگران « آشغال های دوست داشتنی» هستند.

• سیروس الوند (عاشق شدی، بیا)

جدیدترین فیلم سیروس الوند به نام « عاشق شدی، بیا» یک فیلم اجتماعی است که به موضوع عشق زمینی و عشق آسمانی می پردازد که البته با توجه به نامشخص بودن وضعیت سرمایه گذار فیلم، هنوز کلید نخورده است اما به محض مشخص شدن بودجه و شروع فیلمبرداری به احتمال زیاد به سی و دومین جشنواره فیلم فجر می رسد.

• مرضیه برومند (شهر موش ها)

مرضیه برومند قصد دارد، نوستالژی « مدرسه موش ها» را زنده کند. او که سال ۶۴ نخستین نسخه از فیلم سینمایی « مدرسه موش ها» را روی پرده برده بود، این بار قصد دارد با تهیه کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت نسخه ی به روز شده این فیلم را بسازد.

پروژه سینمایی « شهر موشها» با فیلمنامه فرهاد توحیدی طی مراسمی در بوستان ولایت ۵ مهرماه کلید خورد. همچنین محسن شاه ابراهیمی طراحی دکورها را برعهده دارد. . تمام لوکیشن های در بوستان ولایت و دکورها در چهار سوله ساخته شده است و طبق آخرین خبر از وضعیت تولید آن ۱۵ درصد از فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و کپل و نارنجی باهم ازدواج کرده اند.

بهرام دهقانیار ضبط موسیقی را در استودیو بل آغاز کرده است. ما به موسیقی فیلم همزمان با فیلمبرداری نیاز داریم به همین دلیل ساخت موسیقی را انجام دادیم و عروسکها به صورت پلی بک آن را اجرا می کنند.

اگرچه این فیلم در حال حاضر با سرعت مراحل فیلم برداری را پشت سر می گذارد اما به دلیل پروسه عظیم و تولید و ساخت دکورهای سنگین احتمال دارد که به این دوره از جشنواره فجر نرسد.

• کیومرث پوراحمد (۵۰قدم به آخر مانده)

کیومرث پوراحمد از جمله کارگردانانی است که سال هاست هیچ فیلمی نساخته است. از آخرین ساخته پوراحمد (اتوبوس شب) تاکنون هفت سال می گذرد و اکنون او قصد دارد به تهیه کنندگی سعید سعدی « ۵۰ قدم به آخر مانده» را بسازد.

او اکنون نسخه بازنویسی شده فیلمنامه را برای جذب سرمایه به انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده است. به گفته سعدی، تلاش گروه بر این است که فیلم را برای جشنواره فجر آماده کند.

فیلم جدید پوراحمد داستان رزمنده ای است که در یک عملیات پایش روی مین می رود و ۱۸ روز در خاک عراق گرفتار می شود اما طی عملیاتی توسط رزمندگان ایرانی نجات می یابد. این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی ۸ نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ را نمایش می دهد.

• بهرام توکلی (یک داستان خانوادگی)

« یک داستان خانوادگی» جدیدترین فیلم بهرام توکلی، کارگردان جوان سینمای ایران است که می خواهد با آن یک جشنواره فجر دیگر را تجربه کند. فیلم « اینجا بدون من» این کارگردان با واکنش های بسیار مثبت مخاطبان و منتقدان روبرو شد اما درباره « آسمان زرد کم عمق» او که در جشنواره سال قبل روی پرده رفت، اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت.

فعلا درباره « یک داستان خانوادگی» که قرار است سعید ملکان آن را تهیه کند، هیچ خبری به جز صدور پروانه ساخت منتشر نشده است. بهرام توکلی در چند سال گذشته معمولا پس از دریافت پروانه ساخت، کارش را در سکوت خبری جلو برده و بعید نیست که چند ماه دیگر خبر پایان کار فیلم جدید او را بشنوید.

• امیرحسین ثقفی (همه چیز برای فروش)

« همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی سال گذشته فرم حضور در سی و یکمین جشنواره فجر را پر کرد اما تا آخرین فرصت نتوانست مجوز نمایش در جشنواره را دریافت کند و به همین دلیل بیرون گذاشته شد، حالا این فیلم پس از گذشت حدود یک سال توانسته با حذف یک سکانس پروانه نمایش عمومی بگیرد و در آستانه اکرانش به تصمیم تهیه کننده اش می خواهد به فجر سی و دوم بیاید.

البته این فیلم هم مانند « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ممکن است طبق قوانین نتواند در این دوره جشنواره شرکت کند مگر اینکه دبیر شخصا اجازه دهد.

• رامبد جوان (خندنده)

رامبد جوان که فیلم های سینمایی اش با استقبال خیلی خوبی در گیشه مواجه شده است، قصد دارد « خندنده» را به عنوان جدیدترین اثرش جلوی دوربین ببرد. پیش تولید این فیلم از مردادماه آغاز شده و به احتمال خیلی قوی به سی و دومین جشنواره فجر می رسد.

« خندنده» یک کمدی اجتماعی است که فیلمنامه آن را پیمان معادی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: « فکر می کنید برای این که وقتی فردا صبح از خواب بیدار می شوید، روی لب مردم این شهر خنده ببینید، جادو لازم است؟ »

• روح ا… حجازی (زندگی مشترک آقای محمودی و بانو)

فیلم سینمایی « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی که سال ۹۱ تولید شد و به دلایل نامعلومی موفق به حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نشد، پس از مدتها تلاش به تازگی بدون هیچ گونه ممیزی پروانه نمایش دریافت کرد.

به گفته تهیه کننده فیلم از آنجا که « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» یک بار در بازبینی جشنواره فیلم فجر سال گذشته شرکت کرده طبق آیین نامه نمیتواند امسال متقاضی شرکت در جشنواره باشد اما با صلاح دید دبیر این اجازه را پیدا می کند.

در این فیلم حمیدفرخ نژاد، ترانه علیدوستی، پیمان قاسم خانی، هنگامه قاضیانی، ترلان پروانه و… به ایفای نقش پرداخته اند.

• پوران درخشنده (خانم، مال معرفی کنید)

پوران درخشنده که در جشنواره ی اخیر فیلم فجر، با فیلم « هیس دخترها فریاد نمی زنند» توانست یکی از سیمرغ های مخاطبین را بگیرد. اکنون مشغول نگارش فیلمنامه فیلم اجتماعی دیگری است که به گفته خودش تحقیق درباره آن در مجتمع خانواده ونک و شوراهای حل اختلاف می گذرد. « خانم، مال معرفی کنید» که به موضوعی درباره طلاق می پردازد و هنوز وارد مرحله فیلم برداری نشده است اما به احتمال بسیار زیاد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا خواهد کرد.

• علیرضا رئیسیان (دوران عاشقی)

رئیسیان که پس از « چهل سالگی» در سال ۸۷ فیلم سینمایی دیگری نساخته، قصد دارد با پیدا شدن سرمایه گذار، تولید « دوران عاشقی» را آغاز کند.

« دوران عاشقی» دارای چهار شخصیت اصلی زن و مرد است که تعداد بازیگران اصلی زن در این فیلم بیشتر از آقایان خواهد بود. البته این فیلم به دلیل به توافق نرسیدن با سرمایه گذار هنوز مراحل رسمی تولید خود را آغ