به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هفت مجسمه ی سرامیکی سری « کیو» همراه ۱۲ قطعه ی چاپی از سری « انفجار» محمد پیریایی از جمعه (۲۶ مهرماه) در گالری هما در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفت. این آثار در یک قالب ترکیبی با عنوان مجموعه « اتفاق پشت فواره» به نمایش درآمد. این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ مهرماه تا ۷ آبان ماه در گالری هما واقع در خیابان کریم خان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد ۱ قابل مشاهده است.

گالری سیحون

نمایشگاه آثار نقاشی، شعر، عکس و ویدئو « ژان پیر بریگودیو» هنرمند فرانسوی، از روز جمعه (۲۶ مهرماه) در گالری سیحون با هدف تبادل فرهنگی میان این دو کشور افتتاح شد. این اشعار، شعرهای سپید و نویی است که از زبان فرانسوی به زبان فارسی بازگردانی شده است و به شکل نقاشی خط، تلفیق اشعار با عکس و ترکیب بندی شعرها به زبان فارسی در ویدئو است.

تا روز هشتم آبان ماه، گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱۱ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ (جمعه ۱۶تا ۲۰) همه روزه به جز دوشنبه ها پذیرای علاقه مندان به هنر است.

گالری شیرین

نقاشی خط های مریم قنبریان تا روز هشتم آبان ماه در گالری شیرین واقع در ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک ۹ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ (جمعه ۱۶ تا ۲۰) ادامه دارد. این نمایشگاه سومین نمایشگاه انفرادی قنبریان است. او همچنین در دو نمایشگاه گروهی در لندن و ژنو نیز شرکت داشته است.

گالری ایده

نمایشگاه آثار تصویرسازی و گرافیکی « ۵» به مناسبت پنج سالگی « ایده» از آثار تصویرسازی و گرافیکی ۲۰ هنرمند پیشکسوت و باسابقه ۲۸ مهرماه در محل گالری ایده افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثاری از اسدالله چهره پرداز، علی خورشیدپور، محسن دایی نبی، آرش تنهایی، پژمان رحیمی زاده، اونیش امین الهی، آرش سالطانعلی، بابک فروتنی، علیرضا جوادی، پژمان فخاریان، رضا نیکویی سمیعی، بیتا امیری، مهدی محمدی، بابک منصورنیا، بابک نکویی، ایمان ملاجعفری، سام نفیسی، فرشید پارسی کیا، مرتضی یزدانی و سحر حق گو به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۴ آبان ماه در گالری ایده واقع در کریم خان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره ی ۶ میزبان علاقه مندان است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان « گوشه ای از مستند نگاری ۱۳۵۷-۱۳۹۲» با آثاری از بهمن جلالی، کاوه گلستان، رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهشید نوشیروانی، پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری، علی رنجبران، مزدک عیاری، محمدرضا سلطانی، تهمینه منزوی، البرز کاظمی و هاشم شاکری در گالری راه ابریشم برگزار می شود.

این نمایشگاه از ۳ تا ۲۷ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری راه ابریشم به آدرس تهران - خیابان شهید لواسانی (فرمانیه) - پلاک ۱۰۳ دایر است.

گالری آریا

نمایشگاه عکس میترا محاسنی با عنوان « گذرگاه خورشید» ، پنجشنبه (دوم آبان ماه) افتتاح می شود.

« گذرگاه خورشید» عنوان نمایشگاه تازه ی عکس های میترا محاسنی است که از پنجشنبه (دوم آبان ماه) تا یکشنبه (۱۲ آبان) در گالری آریا واقع در سه راه دکتر بهشتی (عباس آباد) ، خیابان ولی عصر، کوچه زرین، پلاک ۱۰ برپا می شود.

گالری ساربان

تازه ترین نمایشگاه نقاشی حبیب الله صادقی با عنوان « باغ ارغوانی» که مجموع ۳۰ اثر مربوط به کارهای سه سال گذشته وی است، روز جمعه، سوم آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان گشایش می یابد.

آثار صادقی با تکنیک مواد روی بوم خلق شده اند و در ادامه ی کارهایی هستند که در چند سال گذشته در نمایشگاه های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه هر روز به جز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز) ، کوچه مهماندوست، شماره ۸ مراجعه کنند.

گالری مهروا

نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور با عنوان « دورهمی» از جمعه (سوم آبان ماه) در گالری مهروا به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه با نمایشگاه گردانی « آروین» آثاری از کامبیز درم بخش، جواد علیزاده، داوود شهیدی، علی جهانشاهی، جمال رحمتی، حسن کریم زاده، فیروزه مظفری، هادی حیدری، سیامک پورجبار، بهزاد باشو، ایلیا تهمتنی، آروین، پیام برومند، سارا طبیب زاده و مهدی کریم زاده را به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه دورهمی تا ۱۹ آبان ماه هر روز به جز پنجشنبه ها در گالری مهروا به آدرس تهران – کریم خان زند – خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) پلاک ۳۸ برپا است.