به گزارش پارس به نقل از مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی از عصر امروز یک سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و از اوایل امشب و طی روز پنج شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و به تدریج از بعد از ظهر پنج شنبه در شمال شرق کشور افزایش ابر، کاهش دما، وزش باد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد.

به گفته وی، این بارش ها به صورت پراکنده تا ظهر جمعه در سواحل دریای خزر ادامه می یابد و شدت بارش ها در روز پنج شنبه در استان های گیلان و مازندران خواهد بود.

امیدوار با بیان اینکه طی روز پنج شنبه به سبب وزش باد شدید، دریای خزر مواج و طوفانی است اظهار داشت: از اواخر روز جمعه نیز سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، به تدریج سواحل دریای خزر و دامنه های البرز طی روز های شنبه تا دوشنبه خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاعات، افزایش ابر و بارش پراکنده باران است. بیشینه و کمینه دما در پایتخت همانند امروز به ترتیب برابر ۲۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وی افزود: سامانه بارشی فعال غرب دریای خزر، از بعد از ظهر پنج شنبه تا صبح جمعه استان های گلستان و خراسان شمالی را تحت تدثیر قرار می دهد و سبب بارش باران، کاهش دما و وزش باد در این مناطق می شود.

امیدوار یادآور شد: سامانه بارشی دیگراز اواخر جمعه و طی روز شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان و شمال ایلام سبب بارش باران و وزش باد می شود و در روز یکشنبه در این مناطق دمای هوا کاهش می یابد.