به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در پی تماس بیماران اعلام شد که کاهش قیمت داروهای بیماران پیوند کلیه که مسئولان سازمان غذا و دارو قول آن را داده بودند محقق شد.


یکی از بیماران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، عنوان کرد: امروز (چهارشنبه اول آبان) به داروخانه ۱۳ آبان برای تهیه داروی سلسپت و ساندیمون (داروهای بیماران پیوند کلیه) مراجعه کردم که خوشبختانه هزینه این داروها به شدت کاهش یافته بود، مثلأ در دوره قبل برای تهیه ۲۴۰ عدد « سلسپت» و ۳۶۰ عدد « ساندیمون» با دفترچه بیمه خدمات درمانی حدود ۲۷۰ هزار تومان هزینه کردم ولی الان برای تهیه همه این داروها فقط ۶۲ هزار تومان پرداخت کردم.
وی در تشریح بیشتر هزینه این دو قلم داروی بسیار مهم و حیاتی بیماران پیوندی بیان می کند: قیمت هر عدد داروی « سلسپت» براساس هزینه آزاد آن ۲۵۰۰ تومان است که ۲۴۰ عدد آن برابر با ۶۰۰ هزار تومان می شود که با تخصیص بیمه برای این دارو با این تعداد فقط باید ۶۰ هزار تومان بپردازیم یعنی در حال حاضر فقط ۱۰ درصد هزینه این دارو را ما بیماران پرداخت می کنیم.


فهرست قیمت های جدید ۳۴ قلم داروی خاص و صعب العلاج اعلام شد
در این راستا سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست دوم قیمت های جدید ۳۴ قلم داروی خاص و صعب العلاج را اعلام کرد ه است که براین اساس این لیست شامل داروهای گران قیمت و نایاب بیماران خاص و صعب العلاج است که ۱۰ تا ۵۰درصد کاهش قیمت داشته است.


بر اساس این گزارش، بیماران و متقاضیان داروهای کمیاب می توانند برای مشاهده فهرست این داروهابه پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا ودارو به آدرس اینترنتی fdo. behdasht. gov. ir مراجعه کنند.


پیش از این فهرست قیمت های جدید ۱۳۶ قلم از داروهای بیماران خاص و صعب العلاج نیز از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده بود.