به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، فانی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران گفت: خرید ظرفیتهای مدارس غیر انتفاعی را به صورت یک سیاست در کمیته توسعه مشارکت های آموزش و پرورش دنبال می کنیم اما در حال حاضر هنوز دستورالعمل آن را ننوشته ایم.

وی افزود: کمبود معلم در مناطق روستایی صحت ندارد در نقاطی که کمبود معلم هم وجود داشت از طریق پرداخت اضافی کار این مشکل حل شد.

*بهسازی منابع انسانی مهمترین هدف دانشگاه فرهنگیان است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بهسازی منابع انسانی مهمترین هدف دانشگاه فرهنگیان تلقی می شود.

علی اصغر فانی یاد اور شد: طی سال های اخیر تمام وزرا در آموزش و پرورش بحث تحول را مطرح کرده اند، چون عنصر اصلی که مهم است تغییر نکرده تحولی نیز اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: یکی ا ز شاخص های مهم توسعه یافتگی سهم سرمایه انسانی است به طوری که کشور توسعه یافته کشوری است که سرمایه انسانی آن بیشتر باشد.

سر پرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان فقط تربیت دانشجو نیست بلکه بهسازی منابع انسانی مهمترین هدف دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: بادی در دانشگاه فرهنگیان نیروهایی تربیت شوند که رفتار و کردار آن ها بتواند الگوی نسل آینده باشد و آن چه دانشگاه فرهنگیان را از بقیه دانشگاه ها متمایز می کند نقش فرهنگی است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مرکز علوم تحقیقات است و پارکینگ آموزش و پرورش نیست و باید توسط افراد صلاحیت دار اداره شود.

فانی گفت: باید در دانشگاه فرهنگیان شرایط برای ادامه تحصیل معلمان در مقاطع تحصیلات تکمیلی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: خواسته من از سرپرست دانشگاه فرهنگیان این است که در پرورش نیروی انسانی دانشگاه سخت گیری کنند و اجازه ورود افراد بی صلاحیت را به این دانشگاه ندهند