به گزارش پارس به نقل از مهر، فرمانده نیروی هوایی روسیه با حضور در دانشگاه شهید ستاری نهاجا از دانشکده مهندسی هوافضا و مرکز جهاد و خودکفایی و تحقیقات این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر محمد بخشنده فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری در دیدار با سرلشکر خلبان ژنرال ویکتور نیکولایویچ بوندرف فرمانده نیروی هوایی روسیه، اظهار داشت: اینجانب به نمایندگی از طرف خدمتگزاران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه هوایی شهید ستاری تشریف فرمایی فرمانده محترم نیروی هوایی کشور فدراتیو روسیه و هیات همراه را به سرزمین ایران اسلامی خوشامد می گویم.

وی افزود: بی تردید دو کشور دوست و برادر ایران و روسیه به عنوان کشورهای تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان از ظرفیت های بسیاری برای همکاری و تعامل سازنده برخوردارند.

بخشنده تصریح کرد: پیشینه چندین دهه تعاملات سازنده فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی نشانه وجود زمینه مساعد، فنی مهندسی در توسعه این همکاری ها بوده و امید است حضور این هیات محترم در این دانشگاه نیز زمینه توسعه همکاری های دوجانبه علمی و نظامی را فراهم سازد.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: این دانشگاه به عنوان قلب تپنده آموزشی و پژوهشی نهاجا ماموریت تربیت و آموزش کادر افسری مورد نیاز نیروی هوایی در تخصص های پروازی، فنی مهندسی و مدیریتی را بر عهده دارد.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت موثر این دانشگاه در آموزش افسران در مقطع تحصیلی تکمیلی و انجام پژوهش های نظری و صنعتی مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در پیشبرد اهداف علمی و توسعه فناورانه ارتش و تامین امنیت و اقتدار هوایی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

بخشنده اظهار داشت: دانشگاه هوایی شهید ستاری برای اجرای موثر این ماموریت با بهره گیری نظام آموزشی کارآمد موثرترین روش های آموزشی دانش و مهارت های تخصصی کاربردی مورد نیاز را به دانشجویان ارائه می دهد و به پرورش همه جانبه دانشجویان در ابعاد علمی، دینی، نظامی، بصیرتی و جسمانی می پردازد.

در ادامه این دیدار نمونه ای از دستاوردها و فرایندهای علمی آموزشی دانشگاه شهید ستاری در قالب فیلم به نمایش گذاشته شد و فرمانده نیروی هوایی روسیه از دانشکده مهندسی هوافضا و مرکز جهاد و خودکفایی و تحقیقات این دانشگاه بازدید کرد.