به گزارش پارس به نقل ازایسنا:

*** سعید سلطانی کار خوبی کرد که « پس از باران» را ادامه نداد

این بازیگر درباره ی ساخت سری دوم « پس از باران» می گوید: آقای سلطانی به عنوان کارگردان، کار بسیار درستی انجام داد که « پس از باران» را ادامه نداد. به اعتقاد من ساخت سری اول کارهای موفق مثل اولین ترید آبگوشت است. همیشه اولین ترید آبگوشت خوش مزه است اما وقتی اولین ترید را می خوریم و مجددا یک بار دیگر کاسه مان را پر می کنیم، مطمئنا مزه اش مثل ترید اولی نخواهد بود، کار هنری هم همین طور است.

این بازیگر درباره ی کیفیت سریال های حال حاضر تلویزیون خاطرنشان کرد: این روزها سریال هایمان علیرغم سریال های گذشته که هنوز هم با چندین بار پخش تماشاگر خودشان را دارند، بی حس و حال شده اند.

*** تلویزیون به جای کیفیت به کمیت توجه می کند

پاک نیت که به انگیزه بازپخش سریال « پس از باران» از شبکه تماشا در گفت و گویی با ایسنا شرکت کرد، در جهت پیشرفت سریال سازی به تلویزیون پیشنهاد داد: به نظر می رسد تلویزیون کمیت کارها برایش مهم است و کیفیت را در نظر نمی گیرد در حالی که پیشنهاد من به تلویزیون این است که کیفیت را در نظر بگیرد نه کمیت را. من سال هاست که از این اتفاق رنج می برم و همچنان امیدوارم روزی برسد که تلویزیون اول کیفیت کارها را در نظر بگیرد.

وی افزود: گاهی می بینیم، تهیه کننده قصه ای را به نویسنده پیشنهاد می دهد و به او می گوید این سریال را مثلا برای دو ماه آینده آماده می خواهیم، اما وقتی این فرصت برای نگارش کافی نیست و نویسنده نمی داند چه بنویسد که برای مخاطب جذابیت داشته باشد، نتیجه اش این می شود که دیگر کیفیت کارهای فاخری مثل « شب دهم» ، « امام علی (ع) » ، « روزی روزگاری» ، « پس از باران» و… را در تلویزیون نمی بینیم.

*** اگر سرسری به کارها نگاه نکنیم، موفق می شوند

او خاطرنشان کرد: به نظر من اگر هر کاری در حوزه خودش جدی گرفته شود و به آن سرسری نگاه نکنیم قطعا می تواند موفق شود. اینکه به بازیگران فرصت بدهیم تا بتوانند درباره ی شخصیت هایشان مطالعه و فکر کنند و خلاقیت هایشان را با کارگردان در میان بگذارند هم یکی دیگر از عوامل موفقیت در کارهاست اما متأسفانه در حال حاضر دیگر این اتفاق نمی افتد و کارها با عجله پیش می رود و اصلا به کیفیت توجهی نمی شود.

پاک نیت گفت: وقتی به کیفیت کارها بی توجهی می شود، نتیجه اش ساخت یکسری سریال های بی رمق و بی حال می شود.

وی تصریح کرد: کارگردان، عوامل و متن خوب قطعا در کاری فاخر تأثیر خواهند داشت.

*** عوامل « پس از باران» عاشقانه کار می کردند

پاک نیت در ادامه درباره ی موفقیت های سریال « پس از باران» توضیح داد: این سریال متن خوب و گیرایی داشت؛ ضمن اینکه گروه خوبی هم داشت و از همه مهم تر اینکه پشت تمام این قضایا صداقت گروه بود که خیلی عاشقانه و صادقانه این مجموعه را از پیش تولید شروع کردند و تا پایان کار آن را ادامه دادند.

بازیگر نقش ارباب در « پس از باران» با اشاره به نقشش در این مجموعه یادآور شد: برخی ها معتقدند شخصیت من در « پس از باران» منفی بود در حالی که نقشم اصلا منفی نبود بلکه کاراکتر جدی داشتم که جدی بودنم هم به واسطه ی موقعیتی بود که در آن قرار داشتم. ارباب در این سریال در عین اینکه به مردم حکومت می کرد، اما در مقابل برایشان کار هم می کرد و فعال بود اما در نهایت مظلوم واقع شد و دیدید کسانی که به آنها لطف کرده بود، چطور به او ظلم کردند و باعث مرگش شدند.

محمود پاک نیت

*** پاک نیت با « خط ویژه» به تلویزیون می آید

پاک نیت در پایان گفت وگوی خود درباره ی جدیدترین کارهای تلویزیونی اش گفت: کارهای زیادی به من پیشنهاد شده است اما از فیلمنامه هایی که خواندم خوشم نیامده است، به تازگی نقشم در سریال « خط ویژه» به کارگردانی عباس رنجبر به پایان رسیده است. این سریال قصه درام دارد و قرار است بزودی از شبکه سوم سیما به روی آنتن برود.