به گزارش پارس به نقل ازفارس، ، فرشته حشمتیان رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان در ساختمان زنده یاد علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: ۲۴ تا ۳۰ مهر یادآور تعامل و مشارکت اولیا و مربیان برای شکوفایی نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی ادامه داد: تمام صاحبنظران عرصه آموزش و پرورش بر این باورند که همدلی و همکاری در شیوه های تربیتی یکسان از سوی دو نهاد خانه و مدرسه موجب تربیت نسل آینده است.

حشمتیان به مشارکت حداکثری اولیا در تصمیم سازی و تصمیم گیری مرتبط با ۳ محور آموزشی، پرورشی و مسائل رفاهی مدرسه اشاره کرد و گفت: در گذشته انتخابات انجمن اولیا و مربیان در طول هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار می شد اما طی دو سال گذشته، انتخابات انجمن اولیا و مربیان در نیمه اول مهر برگزار می شود تا در هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان، هم اندیشی با اولیا را داشته باشیم.

وی به روزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: چهارشنبه ۲۴ مهرماه با عنوان روز « پیوند اولیا و مربیان، تهذیب نفس و احیای سنت نبوی» ، پنج شنبه ۲۵ مهرماه روز « پیوند اولیا و مربیان، نقش خانواده در ایجاد جامعه ای سالم و بانشاط» ، جمعه ۲۶ مهرماه روز « پیوند اولیا و مربیان، خانواده، ورزش و سلامتی» ، شنبه ۲۷ مهرماه روز « پیوند اولیا و مربیان، ارتباط خانواده و رسانه ملی» ، یکشنبه ۲۸ مهرماه به عنوان روز « پیوند اولیا و مربیان، نقش انجمن های مدارس در توسعه کمی و کیفی آموزش های رسمی و غیررسمی» ، دوشنبه ۲۹ مهرماه به عنوان روز « پیوند اولیا و مربیان، خانواده و تربیت دینی فرزندان» و سه شنبه ۳۰ مهرماه به عنوان روز « پیوند اولیا و مربیان، والدین و تحول در آموزش و پرورش» نامگذاری شده است.

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۹۶ هزار و ۳۹۹ مدرسه انجمن اولیا و مربیان تشکیل شده است، ادامه داد: بیش از ۷۷۰ هزار نفر در انجمن اولیا و مربیان مدارس عضو هستند.

وی به فعالیت مدرسان آموزش خانواده اشاره کرد و گفت: اسامی حدود ۱۲ هزار مدرس خانواده در بانک اطلاعاتی ما موجود است و در حال حاضر ۸ هزار و ۱۷ مدرس فعال و ۷۰۰ مشاور خانواده فعالیت می کنند.

حشمتیان اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۸۸۸ دوره برای ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۸ نفر برگزار شد.

وی به حضور کمرنگ پدرها در انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داریم دوره های ضمن خدمت آموزش خانواده ویژه پدران همکاری نهادها برگزار کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مراسم ویژه پیوند اولیا و مربیان با حضور سرپرست آموزش و پرورش گفت: این مراسم به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ۲۸ مهر در شهرری برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه اولین مشارکت اولیا « تربیتی» و دومین مشارکت « آموزشی» است، اظهار داشت: در سال گذشته در مشارکت مالی داوطلبانه اولیا رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۶۸ هزار و ۵۵۶ ریال جمع آوری شد.

حشمتیان در خصوص مکانیزم جمع آوری این وجوه گفت: به استناد ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش، زمینه مشارکت اولیا فراهم است و بخشنامه های مرتبط با آن به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شد که این کمک به صورت اختیاری است.

وی با تأکید بر اینکه وجوه جمع آوری بر اساس حساب ۲۰۲۰ نیست، ادامه داد: دفتر فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس دایر است و وجوه جمع آوری شده مستند می شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس غیر دولتی نیز بیان داشت: حضور اولیا در انجمن اولیا و مربیان مدارس غیردولتی نیاید به مسائل مادی محدود باشد و باید به نقش تربیتی و آموزشی نیز توجه شود.