به گزارش پارس سرهنگ علیرضا جهانگیری در گفتگو با مهر با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای مراسم عرفه در مرزهای غربی کشور اظهار داشت: با توجه به این که شاهد تردد کاروانهای راهیان نور به غرب کشور هستیم و بسیاری از گروهها و مردم کشورمان می خواهند دعای عرفه را در مرزهای عراق بخوانند پیش بینی می کنیم حجم ترافیک در جادههای منتهی به استانهای غربی کشور افزایش یابد.

و ی ادامه داد: به همین دلیل طرح ویژه ای در استانهای ایلام، خوزستان، کردستان و آذربایجان به اجرا در می آید و ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر با حساسیت بیشتری کنترل می شود.

جهانگیری با بیان اینکه از رانندگان می خواهیم ضمن توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مراعات حال مسافران را کنند، افزود: از تردد خودروهایی که اقدام به ارتکاب تخلفات حادثه ساز کنند جلوگیری می کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور با اشاره به افزایش بار ترافیک در روزهای پایانی هفته و تعطیلات عید قربان تاکید کرد: با توجه به اینکه سه روز پایانی هفته تعطیل است و مدارس نیز در روز پنجشنبه فعال نیستند پیش بینی می کنیم اولین موج سفرها را پس از پایان تعطیلات تابستانی داشته باشیم.

وی افزود: مسافرتها از عصر سه شنبه آغاز می شود و به تمامی نیروهای پلیس راه در سطح جاده اعلام کردیم که آمادگی لازم را برای تسهیل عبور و مرور داشته باشند.

جهانگیری از برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز خبر داد و گفت: پلیس علاوه بر تسهیل عبور و مرور در جادهها با تخلفات حادثه ساز و رفتارهای غیرمتعارف در رانندگی برخورد می کنند ضمن اینکه کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر تشدید می شود.

وی با بیان این که حجم تردد در جادههای شمال کشور افزایش می یابد از احتمال اعمال محدودیتهای ترافیکی در این محورها خبر داد.