به گزارش پارس ، این کارگردان در گفت وگویی با ایسنا، گفت: « عروسک های دوست داشتنی من» سه اپیزود شش دقیقه ای با سه داستان مختلف است، قصه اول درباره محیط زیست است، قصه دوم درباره کنترل خشم و قصه سوم درباره ی زود قضاوت نکردن است.

او درباره اجرایی این نمایش ادامه داد: شیوه اجرای این نمایش بر مبنای تئاتر مینی مالیستی است.

این کارگردان همچنین درباره چگونگی انتقال مفاهیم به خردسالان تصریح کرد: اساسا نیاز خردسالان و کودکان متفاوت است. کودک با استفاده از قوه تخیل خود می تواند مفاهیم را آمیخته کند و برداشت خود را داشته باشد، اما خردسالان همانی را که می بینند برداشت می کنند و قدرت تجزیه و تحلیل مفاهیم را ندارند.

کیمیایی پور افزود: ما باید برای انتقال مفاهیم به خردسالان از ساده ترین ابزار و شیوه استفاده کنیم، به عقیده من پیچیدگی بزرگترین آسیب برای تئاتر خردسال است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اهمیت تئاتر در مدارس گفت: برای اینکه تئاتر کودک را نجات دهیم، باید این گونه تئاتر را از مدارس شروع کنیم. امروز بسیاری از جشنواره های دانش آموزی بدون هدف و کاملا سلیقه ای برگزار می شود. واقعا این ضرورت وجود دارد که تئاتر به عنوان واحد درسی در مدارس تعریف شود.

این نمایش نامه نویس اضافه کرد: محل تولد تئاتر در مدارس است اگر به تئاتر در مدارس به طور جدی نگاه شود، می توان به آینده تئاتر کودک و نوجوان امیدوار بود.

کیمیایی پور در بخش پایانی صحبت هایش با بیان نقاط قوت و ضعف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان کرد: به نظر من تفکیک گروه های سنی و جدا شدن بخش خردسال از سایر بخش ها از جمله اتفاقات خوب و مثبتی است که در این دوره از جشنواره افتاده است. اما مساله ای که می توان از آن به عنوان یک اتفاق منفی در جشنواره اسم برد این است که گروه ها هیچ فرصتی برای تبادل آموخته ها و تجربیاتشان به یکدیگر ندارند. ما باید صرفا دو روز کارمان را اجرا کنیم و برگردیم در حالی که می توانستیم در کنار اجرای نمایش مان، از دانش خود جشنواره هم استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، نمایش« عروسک های دوست داشتنی من» روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر در چهار نوبت به صحنه می رود. این نمایش با بازی نرگس اسکندری، محبوبه نصیرفر، آمنه موسوی، زهرا احمدی، محمد معلمی به صحنه می رود.

بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از ۲۴ تا ۳۰ مهر در همدان برگزار می شود.