به گزارش پ ارس ولید دنده بر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دیروز همزمان با ورود زائران ایرانی به سرزمین عرفات دو اتوبوس با هم برخورد کردند و متأسفانه ۱۴ زائر احرام بسته که از خراسان رضوی و سبزوار راهی سرزمین وحی شده بودند دچار جراحت شدند.

وی گفت: همزمان تیم پزشکی وارد صحنه شد و ۱۴ مجروح به پلی کلینیک اورژانسی صحرایی عرفات منتقل شدند و خدمات درمانی به آنها ارائه شد.

دنده بر با تأکید بر اینکه در بین این مجروحان دو نفر مشکوک به شکستگی اعضای بدن بودند افزود: هر دو زائر برای عکسبرداری به بیمارستان مکه اعزام شده و مجدداً به عرفات انتقال داده شدند و اکنون حال عمومی هر ۱۴ زائر مجروح خوب است و مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد خدمات ارائه شده درمانی در پلی کلینیک اورژانسی مستقر در عرفان خاطرنشان کرد: از روز گذشته ۴۰۰ مراجعه برای ویزیت عمومی به این پلی کلینیک داشته ایم و ۴۰۰ ویزیت تخصصی انجام شده و در نهایت ۴۰ مورد بستری در بخش اورژانس داشته ایم.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه به دلیل تردد زائران با دمپایی در مسیر عرفات معمولاً این افراد دچار زخم های پا می شوند افزود: در همین راستا تاکنون ۲۶۰ مورد پانسمان و تزریقات داشته ایم.

به گفته دنده بر از دیروز تاکنون ۲۴ مورد جراحی سرپایی داشته ایم و ۱۴ مورد آن مربوط به مجروحان تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی است.

وی گفت: هم اکنون ۹ بیمار شامل ۷ زن و ۲ مرد در کلینیک تخصصی عرفات بستری هستند و تمام بیمارانی که در بیمارستان مکه بستری بوده اند تا این لحظه مرخص شده و امکان انجام اعمال را داشته اند.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به اینکه بالاترین آمار مراجعات به مرکز پزشکی حج و زیارت به چه دلایلی بوده گفت: گرفتگی سیستم تنفسی فوقانی، بیماری های ریوی، قلبی و گوارش بیشترین دلیل مراجعه زائران بوده است.