به گزارش پارس ، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو باایسنا، در این باره گفت: وقوع یک مورد حریق در ساعت ۳: ۱۰ بامداد امروز از طریق تماس های مردمی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال اعلام وقوع این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۸۱،۲۲ و نجات شش را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در عبدل آباد بعد از خیابان ورامینی اعزام کرد، گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد که در طبقه اول یک ساختمان در حال ساخت، انبار و فروشگاه صنایع چوب و مبل سازی قرار داشت که کاملا شعله ور شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در طبقه زیرزمین این ساختمان چهار طبقه نیز یک باشگاه ورزشی قرار داشت، گفت: شعله های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود که آتش نشانان اقدامات خود برای مهار و اطفای حریق را آغاز کردند.

ملکی با اشاره به محبوس شدن پنج کارگر افغان در میان شعله های آتش، به ایسنا گفت: آتش نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه، علاوه بر عملیات اطفای حریق، اقدامات خود برای نجات پنج کارگر را آغاز کرده و چهار تن از آنان را از میان شعله های آتش به فضای باز منتقل کردند که سه تن را به علت سوختگی به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل حادثه تحویل دادند.

وی افزود: پس از مدتی آتش نشانان کارگر پنجم را که در کانون حریق قرار داشت، از میان آتش خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان مرگ وی را به علت شدت سوختگی تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان شعله های آتش در این ساختمان را مهار و به طور کامل اطفا کردند، گفت: عوامل آتش نشانی در ساعت ۵: ۲۸ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

ملکی درباره علت وقوع این حادثه نیز خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی علت وقوع این حریق را بررسی و اعلام خواهند کرد.