به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروزه بازیهای رایانه ای به عنوان بستری مناسب برای افراد است و از زندگی روزانۀ خود آنان را غافل می کند و باعث می شود که ساعتها در آن مات و مبهوت شوند.

اما این جذابیت ها و ادامه این روند تا چه اندازه برای افراد مفید است؟

در این خصوص پیش نمازی جامعه شناس گفت: در واقع بازیهای رایانه ای به دلیل جذابیتهای متفاوت و زیبایی های بصری متفاوتی که دارند حس کنترل یک فرایند و یا یک پروسه را به فرد منتقل می کنند و یا حتی این حس نیز به بزرگسالان منتقل می شود و آنان را به فکر وا می دارد.
با اشاره به حس تشخیص کودکان ادامه داد: کودکان حس تشخیصشان بیشتر می شود شروع به بازیهای رایانه ای می کنند و در سنین دبستان و راهنمایی به اوج خود می رسد.


وی در خصوص نقش والدین تصریح کرد: والدین به عنوان هسته مرکزی نقش اساسی را در درون خانواده ایفا می کنند و با کنترل و نظارت بر فرزندانشان می توانند از پیامد های منفی آن جلوگیری نمایند.
اما از آنجاییکه بازیهای رایانه ای پیامدهای منفی به همراه دارد و از لحاظ جسمی و روحی افراد را تهدید می کند خانواده نقش تربیتی را ایفا می کنند.


پیش نمازی ادامه داد: علاوه بر خانواده، معلمان و مربیان مدارسی نیز نقش نظارتی را ایفا می کنند وبا معرفی بازیهایی که مناسب با سنین آنان است از پیامدهای منفی آن جلوگیری می کنند.
متاسفانه درگاهی اوقات خانواده ها بخاطر سرگرم شدن فرزندانشان از لحاظ زمانی اجازه میدهند که ساعتهای طولانی را بازی کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: نظارت خانواده و مقرر کردن زمان برای بازی کردن با رایانه و همچنین آشنا کردن آنان با بازیهای متناسب سنشان و همچنین عواملی که باعث رشد ذهنی و خلاقیت کودک می شود نیز توصیه می شود تا از پیامدهای منفی آن جلوگیری شود.