به کزارش پارس ، سید باقر پیشنمازی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: بودجه سال ۹۲ وزارتخانه در بخش جوانان هنوز به ما ابلاغ نشده است و در حال حاضر با توجه به پروژه ها و برنامه هایی که داریم، به صورت تنخواه از اعتبارمان استفاده می کنیم.

وی درباره اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها به امور جوانان گفت: با مصوبه مجلس در قانون بودجه ۹۲ تمامی دستگاهها می توانند یک درصد از بودجه خود را به امور جوانان و خانواده اختصاص دهند، البته هیچ الزامی برای دستگاه ها در نظر گرفته نشده است و این قانون تنها دست مدیران دستگاه ها را برای اختصاص بودجه باز گذاشته است.

به گفته پیشنمازی، همچنین براساس ماده ۴۱ قانون برنامه، تمامی دستگاه ها می توانند بخشی از بودجه سالانه خود را به امور خانواده و جوانان اختصاص دهند و امیدواریم که این اختصاص بودجه برای حل مشکلات ازدواج جوانان عملی شود اگرچه هیچ الزامی وجود ندارد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان درباره واکنش این وزارتخانه به گران شدن هزینه ثبت ازدواج در دفترخانه ها توضیح داد: این موضوع ربطی به ما ندارد و در حیطه وظایف ما تعریف نشده است. اما اگر جوانان نسبت به این موضوع اعتراض دارند باید به وزارتخانه مراجعه کنند و ما نیز این موضوع را از طریق سازمان ثبت اسناد پیگیری می کنیم.