به گزارش پارس در بخش هایی از متن ارسالی دبیرخانه ی شورایعالی تهیه کنندگان به بخش ایسنا، آمده است: « آقای جمال شورجه طی گفت وگو با ایسنا پیرامون مجمع عمومی خانه سینما و حضور نمایندگان شواری عالی تهیه کنندگان سخنانی بیان داشته اند، از آنجا که ایشان مدتی است نقش سخنگوی غیر رسمی مسئولان سینمایی دولت دهم را برعهده دارند چند نکته خالی از لطف نیست:

۱-مجمع عمومی خانه سینما با حضور ۲۸ صنف از ۲۹ صنف عضو خانه سینما تشکیل شد. نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران نیز به عنوان عضو رسمی خانه سینمای و همچون دیگر اصناف به دعوت رسمی رئیس هیات مدیره در این مجمع حضور داشتند.

۲-در این نشست دو نماینده از سوی شورایعالی تهیه کنندگان حضور داشت که یکی از این نمایندگان با اتفاق آرا به عنوان رئیس مجمع عمومی خانه سینما انتخاب شد.

۳_ مجمع عمومی خانه سینما باید براساس اساسنامه موجود تشکیل می شد، اساسنامه پیشنهادی هیات هفت نفره نیز در دستور بررسی و تصویب بود. به نظر می رسد کسانی بدشان نمی آمد که با ورود به جزئیات، اساسنامه مجمع به نتیجه مطلوب نمی رسید، اما، مجمع عمومی با هوشیاری متوجه شیطنت برخی درخارج از خانه سینما بود و علی رغم اما و اگرهای موجود در اساسنامه برای کند کردن تیغ برخی یکجا اساسنامه را تصویب کرد و به هیات مدیره ماموریت داد تا طی تشریفات قانونی و انجام مراحل ثبت را پیگیری نماید.

۴-شورایعالی در دو سال گذشته انتظار داشت شما به همکارانتان در جامعه صنفی توصیه می کردید که مدارک پروانه فیلمسازی علاوه بر « اتحادیه ۲» در ارشاد هم دریافت شود تا نزدیک به دو سال جمعی نزدیک به یکصد و پنجاه تهیه کننده عضو شورایعالی تهیه کنندگان عملا ممنوع الکار نشوند. با اینکه شورایعالی به همکاران توصیه کرده بود که فارغ از عدم مشروعیت « اتحادیه۲» می توانند جهت دریافت پروانه فیلمسازی مراجعه کنند، با این همه جمعی قابل توجه حاضر به دریافت پروانه ساخت از طریق « اتحادیه۲» نشدند.

۵-همانگونه که مطلع هستید جامعه صنفی تهیه کنندگان از طریق ماده ده احزاب در وزارت کشور رسمیت یافته است. به زبان ساده تر این جامعه علی رغم با خود داشتن واژه صنفی، در حقیقت « حزب» است.

۶-بد نیست بدانید که اصناف در کشور یکپارچه هستند و از هر صنف صرفا یک تشکیلات وجود دارد، اما احزاب نه، اگر دیگر تهیه کنندگان نیز تمایل داشته باشند می توانند با نامی دیگر براساس قانون ماده ده احزاب به عنوان حزب عضو شوند. فقط کافیست که اسمشان با اسم ثبت شده یکی نباشد. اگر ماده ده احزاب فقط یک حزب با یک انجمن را ثبت می کرد، قطعا ما بیشتر از انگشتان دست حزب و انجمن حزبی نداشتیم. اما هر تفکری می تواند دست به چنین اقدامی بزند و این به معنی غیرقانونی بودن دیگران نیست. مزید اطلاع شما و هم فکرانتان همزمان با تاسیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران در سال ۱۳۷۶ برخی از اعضای شورای مرکزی تمایل داشتند که اتحادیه را براساس ماده ده احزاب ثبت کنند. اما بعد از بحث های متعدد به دلیل اینکه این گونه ثبت شکل « حزب» به خود می گرفت از این تصیم منصرف شدند.

۷-شورایعالی تهیه کنندگان به عنوان یکی از اصناف خانه سینما و براساس مصوبه مجمع عمومی قانونی است. البته شورایعالی تهیه کنندگان حزب نیست و ما داعیه « صنف» را داریم. ضمن اینکه شورایعالی براساس نامه شماره ۵۶۵/ش ارائه شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

۸-ضمن تاکید مجدد و برخلاف نظر آقای شورجه، در مجمع عمومی فوق العاده هفته گذشته خانه سینما از هر صنف دو نفر حضور داشتند و نه یک نفر. و باید به اطلاع برسانیم که چون جامعه صنفی تهیه کنندگان را صنف نمی دانیم و عنوان و ثبت حزبی دارد، بنا بر این حضور نمایندگان شورایعالی به عنوان تنها صنف تهیه کنندگی کاملا قانونی بوده و هیچ گونه اما و اگری برای آن مترتب نیست. به همین دلیل حزب تهیه کنندگان با صنف تهیه کنندگان تعارضی ندارد.

۹-حزب « جامعه صنفی تهیه کنندگان» تا همین چندی پیش که خانه سینما را مقبول نمی دانست. چه شده که شما و برخی از سران این حزب تهیه کنندگی علاقمند به عضویت در خانه سینما شده اید؟

۱۰-شخص شما خانه سینما را جاسوسخانه اعلام کرده بودند چه شد که شما به عضویت در خانه جاسوسخانه رغبت پیدا کرده اید. »

شورایعالی تهیه کنندگان سینما در بخشی از پایان نامه اش درخواست کرده است: « سرانجام از آقای جمال شورجه که در دولت دهم عضویت و ریاست مختلفی را داشته و پروژه های متفاوتی را نیز مدیریت کرده اند و هم اینک نیز عضو شورای پروانه ساخت شده اند درخواست کنیم به اعتبار حیثیت سینمای ایران و به احترام قانون از ورود به بحث های یکجانبه و تشدید جناج بندی های غیر ضروری خودداری کنند اما اندیشه فرهنگی حاکم برسینمای ایران حذف هیچ کس را بر نمی تابد و چه نیکوست با تاسی به اخلاقی ایرانی اسلامی به جایگاه خویش باز گردیم و در رفع معضلات فراوان، پیچیده و دشوار سال های گذشته هم قدم و همراه شویم. این امر میسر نمی شود مگر اینکه از اظهار نظرهای نابه جا خودداری شود. »

شورجه به تازگی  مواردی را درباره ی مجمع عمومی خانه ی سینما مطرح کرد.