به گزارش پارس به نقل از فارس، دومین نفر از لیست اعلام شده برای شورای پروانه نمایش جدید وزارت ارشاد، از این سمت کناره گیری کرد.

پیش از این رضا میرکریمی هم ضمن تشکر از سازمان سینمایی، اعلام کرده بود که حاضر به عضویت در این شورا نیست.

متن کامل نامه استعفای شهاب مرادی به این شرح است:

بسمه تعالی

برادران عزیزم

جناب آقای جنتی وزیر ارجمند فرهنگ و ارشاد اسلامی

و جناب آقای دکتر ایوبی معاون محترم وزیر و رییس فرهیخته سازمان سینمایی

سلام و ارادت

با تبریک حلول ماه ذیشرف ذی الحجه و اعیاد فرخنده پیش رو؛ از ابراز لطف شما درخصوص عضویتم در" شورای بازبینی فیلمهای سینمایی" تشکر نموده و ضمن عذرخواهی، انصرافم را اعلام می کنم. عضویت در این شورا با توجه به اهمیت آن فراغتی را می طلبد که من از آن محرومم.

در صورت الزام قانونی در خصوص عضویت یک عالم دینی در شورای مذکور (چنانچه جناب آقای رضاداد در مصاحبه اخیرشان به آن تصریح کرده اند) امیدوارم با مشورت حوزه مبارکه علمیه قم به عنوان قلب روحانیت شیعه، یک فرد شایسته و فارغ البال جایگزین شود.

هرچند امروز گستره ی مشکلات سینمای ایران وسیع تر از مسئله" بازبینی" و" نظارت" است. از مشکلات اقتصادی و صنفی که اهالی محترم سینما را رنج می دهد تا… امیدوارم با اهتمام شما بزرگواران و همکاران عزیزتان، سمت و سوی فرهنگ و هنر این سرزمین از جمله سینمای نجیب ایران، بهبود ضعف ها و نواقص سبک زندگی امروز ما و جهت دهی صحیح فرهنگی به جامعه باشد؛ منطبق با باورهای ناب و ارزشهای اصیل و اعتقادات دینی ما؛ چنانچه بارها در ادوار مختلف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آن را به بیان مختلف مطالبه داشته اند.

۱۱ روز قبل علی جنتی برای اولین بار اسامی این شورا را رسانه ای کرده بود و سید حسن خامنه ای، حسین کرمی، محمدباقر قهرمانی، سیدرضا میرکریمی، سیداحمد رضا دستغیب، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، مجید رضابالا، سید ضیاءالدین دری و محمد حسین لطیفی را به عنوان اعضای جدید شورای بازبینی فیلم های سینمایی منصوب کرده بود.

پیش از این سید حسن خامنه ای، حمید رسایی، مهدی عظیمی میرآبادی، جلیل عرفان منش، محمد حسین نیرومند، سید ضیاءالدین دری، حسن عباسی و هاشم میرزاخانی اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی بودند.