به گزارش پارس ، منیر السادات روح اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم، درباره علل افزایش افسردگی میان زنان ایرانی اظهار داشت: افسردگی در زنان امروزی به دلیل کم تحرکی رو به فزونی است؛ در گذشته زنان همه کارها را با دست انجام می دادند ولی امروزه بیشتر کارها ماشینی انجام می شود.

به گفته وی وقت آزاد زنان امروزی عامل بروز افسردگی در میان آنها است چرا که لباس شستن و جارو کردن خود تعریق ایجاد می کند و تعریق یکی از مهمترین راه ها برای دفع سموم از بدن است و تجمع مواد زائد در بدن می تواند عاملی برای بروز افسردگی باشد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: زنان در گذشته ساعت های طولانی در محیط های اجتماعی با یکدیگر حرف می زدند ولی امروزه زنان خانه دار بیشتر تنها هستند و روابط اجتماعی کم رنگ و ضعیف تر شده است همچنین فعالیت بدنی کاهش پیدا کرده که خود عاملی برای تجمع فضولات در بدن بوده و فرد را مستعد بروز افسردگی می کند.

روح اللهی با بیان اینکه ورزش یکی از راهای دفع سموم از بدن است، عنوان کرد: تحرک بدنی خود عاملی برای پاکسازی بدن است و کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند بیشتر به یبوست مبتلا می شود که خود عامل بروز بسیاری از بیماری هاست.

وی درباره راه های پاکسازی بدن بیان داشت: دفع گازهای سمی از ریه به وسیله بازدم، ترشحات گوشه چشم، ترشح شیر، ترشحات واژن، دفع منی که هر یک از این موارد اگر به اندازه و متعادل از بدن خارج شود مفید بوده و در صورت افزایش یا کاهش هر کدام از این موارد می تواند موجب بیماری می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: نزدیکی جنسی یکی از را ه های پاکسازی بدن بوده و توجه به مزاج افراد در این زمینه بسیار اهمیت دارد چرا که فردی که سرد مزاج است، نزدیکی جنسی بیش از حد برایش مضر بوده و بدن به سمت بیماری پیش می رود. زوجین باید هم کفو باشد و مزاج زن و مرد باید با یکدیگر تناسب داشته باشد.

روح اللهی گفت: نزدیکی جنسی مانند ورزش، حمام و روزه داری یک راه های پاکسازی برای بدن محسوب می شود و بدن در یک ولع قرار می گیرد و جذب آن افزایش پیدا می کند و افراد نباید آب یخ و نوشیدنی سرد مصرف کرد و به بدن ضرر وارد می کند.