به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه شهادت مظلومانه پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت، امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

وی با بیان این خبر گفت: این ویژه برنامه برای عموم زائرانی که در شب، روز و شام شهادت آن حضرت برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا (ع) مشرف می شوند، از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدوی نیا با موضوع « ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) » سخنرانی می کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می پردازند.

به گفته حسینی ویژه برنامه روز شهادت امام محمد باقر (ع) از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۱ مهرماه در رواق امام خمینی (ره) آغاز می شود و در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می کند.

وی عنوان کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر (ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می کنند. ویژه برنامه شام شهادت امام باقر (ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی مهدوی نیا در رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود.

حسینی، مدیحه و مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت آن حضرت و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام باقر (ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد. همچنین به همین مناسبت ویژه برنامه ای برای خواهران در روز شهادت آن حضرت در رواق های دارالحکمه و دارالاجابه پیش بینی شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، در رواق دارالرحمه و سردرب شرقی صحن جامع رضوی تدارک دیده شده است.