به گزارش پارس به نقل از سینما پرس، زهیر یاری بازیگر جوانی است که تا کنون وی را با ایفای نقش در فیلم ها و سریال های شاخصی چون مریم مقدس، گل بارون زده، در چشم باد، سال های مشروطه، یوسف پیامبر، تبریز در مه و… دیده ایم، وی که پیش از این در سریال « میلیاردر» حضور در یک کار طنز را تجربه کرده بود، اینبار با حضور در سریال « اولین انتخاب» به کارگردانی مهدی صباغی دومین حضور خود در سریالی طنز را تجربه کرده است، حضور او در این سریال بهانه ای شد تا گفت و گویی را در رابطه با این سریال و نقشش با وی انجام بدهیم.

زهیر یاری در پاسخ به این پرسش که بیشترین کارهای شما در حوزه فیلم های جدی بوده است، چه تفاوتی میان این دو ژانر با یکدیگر می بنید؛ عنوان کرد: « به اعتقاد من نقش طنز هیچ تفاوتی با یک نقش جدی ندارد بلکه مهم این است که بازیگر هر نقشی را که ایفا می کند، آنچنان باور پذیر باشد که تماشاگر با وی ارتباط برقرار کند. یک بازیگر نباید در جا بزند و باید همه ژانرها را تجربه کند و از ایفای نقش خود نیز لذت ببرد زیرا وقتی بازیگر خودش از نقشی که آن را بازی می کند لذت ببرد بدون شک مخاطب نیز از دیدن نتیجه کار لذت می برد» .

از خنداندن مردم لذت می برم

این بازیگر در رابطه با جایگاه طنز در زندگی شخصی خود، گفت: « من همیشه از خنداندن مردم لذت می برم و طنز و شوخی در زندگی شخصی من نیز نقش قابل توجهی دارد و سعی می کنم که همیشه با آدم هایی که در حلقه نزدیک تری از روابط با من برخورد دارند شوخی کنم» .

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دوست دارید باز هم کار بازی در فیلم های طنز را ادمه بدهید، بیان کرد: « بله دوست دارم که باز هم تجربه هایی در حوزه فیلم های طنز داشته باشم اما نمی خواهم در کار طنز دچار در جا زدن و کلیشه شوم، البته نقشی که در این سریال دارم بار طنز قصه را بر دوش ندارد بلکه تنها موقعیت های طنز را به وجود می آورد» .

بازیگر سریال « میلیاردر» در پاسخ به این پرسش که چقدر در سریال « اولین انتخاب» بداهه پردازی داشته اید؟ اظهار داشت: « من روحیه طنزی دارم و به همین دلیل خیلی اتفاق افتاده است که در این سریال بداهه پردازی داشته باشم، من هیچ سکانسی را عینا اجرا نکرده ام و همیشه چیزی را از خودم به آن افزوده ام» .

یاری در رابطه با همکاری با بازیگران شناخته شده و پیشکسوتی چون اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی و… در سریال « اولین انتخاب» گفت: « در گذشته با مجید مظفری و اکبر عبدی افتخار همکاری داشته ام اما با خانم لرستانی اولین باری بود که در یک کار مشترک همبازی بودیم. حضور در کنار این هنرمندان موجب افتخارم است ضمن اینکه همکاری و تبادل خوبی میان ما در این سریال صورت گرفت» .

این بازیگر با اشاره به پرداختن به موضوع ازدواج در سریال « اولین انتخاب» عنوان کرد: « با وجود اینکه این سریال به موضوع ازدواج نیز پرداخته است اما نباید از آن انتظار نقش آگاهی دهندگی داشته باشیم. وظیفه این نوع از سریال ها آگاهی و تعلیم دادن نیست بلکه این سریال موضوع زیبا و شادی چون ازدواج را به دور از ابتذال و در قالب یک سریال سرگم کننده ارائه کرده است» .

یاری در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با پخش سریال های طنز در تلویزیون، تصریح کرد: « به نظر من صدا و سیما از نظر تولید مجموعه های طنز مشکلی ندارد و تولیدات خوبی در این زمینه صورت می گیرد اما مشکل اصلی توزیع سریال ها در طول سال است برای مثال می بینیم که در عید سه سریال پخش می شود بعد از آن تا دو یا سه ماه فیلم طنزی پخش نمی شود، به هر حال به اعتقاد من باید سیاست گذاری ها در رابطه با پخش سریال های طنز تغییر پیدا کند» .

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه با تولید آثار نمایشی جذاب برای مقابله با سریال های ماهواره ای خاطر نشان کرد: « راجع به این قضیه خیلی می شود صحبت کرد اما اصل مطلب این است که ریشه یابی علت این مسئله، کار پیچیده ای نیست و همه علت آن را می دانند اما آنچه که مسلم است باید در برنامه های تلویزیون یک دگردیسی انجام شود. بازگشت مردم از این هجوم برای تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای راه دیگری جز بازنگری در تولید برنامه ها البته متناسب با فرهنگ جامعه ندارد» .