به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی اصغرپیوندی در ششمین کنگره بین المللی بیماریهای ریه، مراقبت های ویژه و سل اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری این همایش با مشارکت انجمن های ریه اروپا و آمریکا بسیار می تواند در ارتقای تبادلات علمی و سطح سلامت و دانش پزشکی کشورمان تاثیرگذار باشد و فصل نوینی برای گسترش ارتباطات متخصصان داخلی کشورمان و متخصصان بین المللی کشورهای دیگر ایجاد کند.

وی با تشریح فعالیت های بیمارستان مسیح دانشوری افزود: این بیمارستان در زمینه های درمان بیماری های ریوی فعالیت می کند و ششمین کنگره بین المللی بیماری های ریه نیز حاصل تلاش مسئولیان این بیمارستان است.

پیوندی ادامه داد: بیماریهای تنفسی به خاطر حساسیت هایی که در بدن رخ می دهد از ویژگی های خاصی برخوردار است و در سالهای اخیر نیز به دلیل تغذیه نامناسب، عدم تحرک، آلودگی هوا، مصرف دخانیات باعث شده است بیماریهای غیرواگیر شیوع بسیاری پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۰، چهار بیماری ازجمله قلبی عروقی، تنفسی، دیابت و سرطان را در اولویت پیشگیری قرار داده است زیرا در حال حاضر ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماریهای تنفسی هستندو در سال های آینده بیماری های مزمن و سرطان جزو ۶ مورد مرگ و میر قرار می گیرد که می طلبد که توجه ویژه ای برای آن شود چون هزینه های درمانی زیادی برای نظام سلامت خواهد داشت.

پیوندی تصریح کرد: بیماری سل یکی از بدترین و سخت ترین مرگ ها را به همراه خواهد داشت. درمان آن نیز بسیار سخت و با بیماری HIV همراه می شود. بنابراین هزینه های زیادی برای بیمار و نظام سلامت خواهد داشت که بهترین مقابله با آن روش پیشگیری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ما باید با همکاری های بین بخشی، فرابخشی و ارتباطات بین المللی از تجربیات متخصصان امر استفاده کنیم تا شرایط زندگی بهتری را برای مردم مان ایجاد کنیم که می توان با یک تغییر هوشمندانه در برنامه های بهداشتی مصرف دخانیات را کاهش و یا حتی حذف کنیم.

پیوندی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است و بیمارستان مسیح دانشوری یکی از بیمارستان مهم این دانشگاه به حساب می آید و موسسات تحقیقات بسیاری دارد (۱۰ مرکز تحقیقاتی) که امیدواریم در آینده بیمارستان مسیح دانشوری به یک پژوهشگاه تبدیل شود.