به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید علی ریاض با اعلام این خبر اظهار داشت: در مکه مکرمه تیم پزشکی حاضر در اورژانس بیمارستان طی یک عملیات موفق CPR جان یک زائر ایرانی را از مرگ حتمی نجات داد.

وی با اشاره به اینکه این زائر آقای ۸۵ ساله به نام نورالله یاوری اعزامی از کاروان استان اصفهان بود، افزود: به محض اطلاع به واحد امداد و انتقال بیمارستان در خصوص ناراحتی قلبی یک زائر در هتل، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس جهت انتقال بیمار به بیمارستان اعزام شد که در حین انتقال علائم حیاتی و ضربان قلب بیمار از بین رفت که تیم امداد در همان زمان اقدام به ماساژ قلبی کردند.

ریاض در ادامه اظهار داشت: بلافاصله پس از ورود به بیمارستان برای بیمار که دچار ایست قلبی و تنفسی شده عملیات CPR توسط تیم تخصصی درمانی شروع شد که با تمهیدات تیم مجرب پزشکی بیمار پس از ۲۰ دقیقه ضربان قلب وی بازگشت و بیمار به زندگی بازگشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حال بیمار رو به بهبودی است، خاطرنشان کرد: این بیمار بلافاصله پس از احیاء در بخش مراقبت های ویژه در بخش آی سی یو بستری شده است و تحت نظر پزشکان متخصص در حال درمان است.