به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار احمدرضا رادان در حاشیه دومین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با تاکید بر نقش نگهبانان محله در تامین امنیت افزود: ما معتقدیم لایه سوم برخورد و اولین لایه پیشگیری نگهبانان محله هستند که توانسته اند تا امروز ۷۰۰ سارق و هزار معتاد خیابانی و ولگرد را دستگیر و تحویل پلیس دهند.

وی در واکنش به دستگیری ارسال کننده پیامک استامینوفن کشنده افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند و ترویج این پیامک از یک شیطنت و کنجکاوی ساده شروع شد و به گفته دستگیرشدگان هیچگاه تصور اینکه به این سرعت فراگیر شوند را نمی کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: دستگیرشدگان این پیامک از این عمل خود ابراز ندامت کردند و تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این پیامک ها به صورت سازمان یافته ارسال نشده اند.

سردار رادان همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد حادثه اتوبان تهران - قم افزود: ما بر این باوریم که وقوع این حادثه گرچه تلخ بود ولی می تواند به افزایش امنیت منجر شود و این مساله به شرطی محقق می شود که هر سازمان و ارگانی قدر و سهم مسئولیت خود را در این زمینه بداند.

وی در ادامه با انتقاد از برخورد برخی متخلفین در این حادثه تاکید کرد: برخی ها در این حادثه به گونه ای برخورد می کنند که توقع دارند ما به نمایندگی از کشته شدگان این حادثه از آنها عذرخواهی نیز بکنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در اختیار قرار دادن تجهیزات پلیسی را از وظایف پلیس پیشگیری دانست و گفت: یکی از وظایف پلیس پیشگیری در اختیار قرار دادن تعدادی از تجهیزات امنیتی همچون افشانه و شوکر است و در اختیار قرار دادن این تجهیزات به گروه هدف با توجه به نیاز آنها و صلاحدید پلیس پیشگیری انجام می شود.

سردار رادان همچنین سازماندهی، آموزش و در اختیار قرار دادن تجهیزات امنیتی را به موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی بنابر قانون برعهده نیروی انتظامی دانست و گفت: شرکت ها به هیچ عنوان قبل از آموزش کارکنانشان حق استفاده از تجهیزات امنیتی را ندارند و تنها بعضی از کارکنان این شرکت ها برای حفاظت از موسسات، سازمان ها و محل های خاص می توانند از سلاح استفاده کنند.