به گزارش پارس به نقل از فارس، همزمان با شهادت امام محمدتقی (ع) مراسم اهدای پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به یازدهمین اجلاس بین‎ المللی پیرغلامان حسینی با آغوش باز گلستانی‎ ها همراه شد.

مردم ولایتمدار گلستان عصر امروز چند ساعت زودتر از برگزاری مراسم به شوق دیدار پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) با شور و شوقی وصف‎ ناشدنی در صحن مطهر امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان گردهم آمدند.

گلستانی‎ ها به شایستگی به استقبال آمدند

دبیر یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی عصر امروز در حاشیه آئین اهدا پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در گفت‎ وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: هنگام ورود پرچم سیدالشهدا به گلستان و شهرستان دارالمومنین گرگان یک فضای معنوی با فرهنگ عاشورایی به وجود آمد که گلستانی‎ ها به شایستگی به استقبال آمدند.

ابراهیم طاهری با بیان اینکه برگزاری اجلاس بین‎ المللی پیرغلامان حسینی در نهادینه‎ سازی فرهنگ عاشورایی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: با برنامه‎ ریزی صورت گرفته پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) در شهرهای مختلف گلستان به گردش درمی‎ آید و تلالو این اثر معنوی را در سراسر این استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این حرکت نمادین و تاثیرگذار فرهنگی سبب می‎ شود تا خاطره سیدالشهدا (ع) بر زبان‎ ها جاری و در اذهان مردم تداعی شود که این الگودهی برای جوانان و نوجوانان بزرگترین اثر فرهنگی محسوب می‎ شود.

مهمترین دستاوردهای اجلاس حسینی نشر فرهنگ اصیل عاشورایی است

دبیر یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی معرفی گلستان به اقصی نقاط کشور و خارج از مرزهای ایران اسلامی را از دیگر مزایای این اجلاس برشمرد و خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاس که به میزبانی گلستان در آبان ماه برگزار می‎ شود به روی آنتن‎ های تلویزیونی و شبکه‎ های ماهواره‎ ای خواهد رفت که می‎ تواند در جذب گردشگر و توسعه عمرانی گلستان موثر باشد.

طاهری یکی از مهمترین دستاوردهای اجلاس پیرغلامان حسینی را نشر فرهنگ اصیل عاشورایی و آشنایی با آئین عزاداری سیدالشهدا برشمرد و گفت: قریب به ۶۰۰ مهمان و مداح داخلی و خارجی میزبان گلستان خواهند بود.

وی از برگزاری دو نشست علمی و تخصصی در این اجلاس خبر داد و تاکید کرد: اگر منویات مقام معظم رهبری در راستای راه و روش مداحی صحیح مورد توجه قرار بگیرد در حقیقت فرهنگ عاشورایی با گسترش فرهنگ دینی در کشور متبلور خواهد شد.

محمدرضا طاهری از مداحان برجسته کشورمان نیز در این مراسم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به نوحه‎ سرایی پرداخت.