به گزارش پارس، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در گفت و گو باتسنیم اظهار داشت: تا آخر هفته در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دما تا ۱۵ درجه، در بخش مرکزی تا ۱۰ درجه و در قسمت جنوب تا ۵ درجه خواهیم بود در واقع یک روند خنکی نسبت به هوای فعلی را پیش رو خواهیم داشت.

وی از کاهش دما و ورود هوای خنک در کشور از امروز تا پایان هفته خبر داد و ادامه داد: بارندگی تا آخر هفته در بخش های شمالی و سواحل دریای خزر و شمال غرب پیش بینی می شود و در تهران مردم با وزش باد رو به رو خواهند شد و کاهش دما تا پایان هفته رخ خواهد داد.

* کاهش دما طی سه روز اینده در برخی مناطق

در این راستا عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی با نفوذ جریانات سرد شمالی از امروز تا پنجشنبه برای سواحل دریای خزر، اردبیل و با شدت کمتری برای شهر های شمالی آذربایجان شرقی و غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که البته در مناطق مرتفع استان گیلان و شمال غرب کشور بارش برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در طی این مدت دریای خزر نیز مواج است و طی سه روز آینده دمای هوا در سواحل دریای خزر و با میزان کمتری در دیگر نقاط نیمه شمالی کاهش خواهد یافت. در روز های دوشنبه و سه شنبه بارش باران در استان گیلان و غرب مازندران شدید خواهد بود.

*وزش باد در تهران در دوشنبه و سه شنبه

مدیر کل هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد بر روی سمنان، قم، شمال اصفهان و جنوب تهران و البرز شدت می یابد و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خیلج فارس مواج است.

امیدوار شهری گفت: از عصر امروز و طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در استان گیلان و در روز های دوشنبه و سه شنبه در غرب در غرب مازندران و برخی نقاط استان اردبیل بارش باران از شدت بیشتری برخوردار است که می تواند سبب آب گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه در این مناطق شود.