به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حتما شما هم دیده اید که عده در موزه ها تنها به دنبال پیدا کردن سوژه ای خاص هستند تا کمی سرگرم شده و بخندند. این افراد گاهی از حد خود فراتر رفته و دست به کارهایی می زنند که در محیط موزه بسیار عجیب و ناپسند است از این رو سریعا از موزه اخراج می شوند. تا به امروز داستان های جالبی بوده است که در مورد اخراج از موزه گفته شده است در ادامه برخی از مهمترین این داستان های عجیب را با هم مرور می کنیم.


** پریدن روی تخت تاریخی

در ماه می سال ۲۰۱۲ یکی گروه از دانش آموزان دبیرستان آرلینگتون آمریکا به یکی از معروف ترین موزه های این کشور رفتند. آن ها در میان کار شروع به شوخی کردند و یکی از دانش آموزان تصمیم گرفت دست به کار خاصی بزند.

این دانش آموز تمام سیستم های امنیتی را رد کرد و ناگهان روی یکی تخت تاریخی پرید. این تخت که مربوط به سال ۱۸۰۰ بود ارزش بالایی داشت و از این رو مامورین به سراغ این دانش آموز رفته و او را از موزه اخراج کردند. این ماجرا تاحدی بالا رفت که مدرسه آرلینگتون مجبور شد از تمام آمریکایی ها عذرخواهی کند.

** استفاده از ویلچر

در جولای سال ۲۰۱۳ یک کودک معلول به طرزی عجیب از موزه کشتی های ساوانا اخراج شد. " لکسی هاس" کودکی ۱۱ ساله است که به علت بیماری خاصی معلول شده است و مجبور است تمام زندگی خود را روی ویلچر بگذراند. این کودک در حالی که داشت موزه را بازدید می کرد ناگهان با مامورین امنیتی روبرو شد مامورین این معلول را از موزه اخراج کردند زیرا ویلچر او تنها ممکن بود فرش ها را از بین ببرد ولی به هر حال این کودک از موزه اخراج شد و این موضوع تبدیل به یک مورد ملی شد.

** بوی بد

یکی از موارد عجیب اخراج موزه در سال ۲۰۱۳ در فرانسه رخ داد. در این مورد خانواده ای به خاطر بوی بدن برای همیشه از موزه ها اخراج شدند. این خانواده در حال بازدید از موزه" اورسی" بودند که مامورین از آن ها درخواست کردند از موزه خارج شوند. مامورین اعلام کردند بوی این خانواده به حدی زیاد بود که باعث شد دیگر بازدیدکنندگان از موزه خارج شده و کار بازدید را نیمه کاره رها کنند.

** بالارفتن از دایناسور

در ماه فوریه سال ۲۰۱۳ در یکی از موزه های تاریخ حیات وحش آمریکا اتفاقی بسیار عجیب رخ داد. در این روز چند دانش آموز که از مشروبات الکلی استفاده کرده بودند وارد موزه شدند و شروع به انجام کارهای عجیب در این موزه کردند.

کارهای ناپسند آن ها تا حدی ادامه پیدا کرد که یکی از این دانش اموزان از اسکلت یک دایناسور بالارفته که باعث شد مجسمه شکسته و کل استخوان ها در کف موزه پخش شود. دانش آموزان خطاکار بعد از این ماجرا برای همیشه از حضور در موزه ها محروم شدند.