به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران  سید رضا خوش زاد به مناسبت ۷ مهرماه روز آتش نشان در جلسه علنی امروز شورای شهر حاضر شد در جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی شهر تهران اظهار داشت: سازمان آتش نشانی ۳۹ شهید تقدیم مردم کرده که ۲۲ نفر از آنها برای حریق و حوادث بوده است؛ در حال حاضر ۱۰۳ ایستگاه آتش نشانی در تهران وجود دارد که تا پایان سال ۱۰ ایستگاه دیگر به آنها اضافه می شود و امیدواریم تا پایان سال ۹۳ این تعداد ۱۲۰ ایستگاه برسد هرچند با توجه به بافت تهران به ۱۵۰ ایستگاه نیاز داریم.
 
وی افزود: ارتقاء تجهیزات و توان عملیاتی برای ما بسیار مهم بود و در این راستا توانستیم خودروهای مدرن و روز دنیا را به کار گیریم. همچنین ماموران آتش نشانی در کمتر از ۴۵ ثانیه از زمان به صدا در آمدن زنگ از ایستگاه خارج می شوند، متوسط زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه نیز ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه است.
 
وی ادامه داد: بزرگترین مرکز آموزش بین المللی آتش نشانی نیز آبان به بهره برداری می رسد همچنین اقداماتی را در جهت افزایش سطح معیشت کارکنان انجام داده ایم و به دنبال نهادینه کردن فرهنگ ایمنی با شعار « هر خانواده یک آتش نشان» بوده ایم.
 
خوش زاد اضافه کرد: آموزش بیش از ۱۵ هزار آتش نشان داوطلب توسط سازمان آتش نشانی انجام شده که تعداد این افراد بین سالهای ۸۹ تا ۹۱ افزایش ۱۲۱ درصدی داشته است.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همچنین گفت: ۱۲۵ خانه ایمنی در حال سازماندهی است تا بتوانیم در غالب محله محوری طرح ایمن سازی را دنبال کنیم، مفتخرم بگویم که سطح رضایتمندی مردم از سازمان آتش نشانی در سامانه ۱۸۸۸ بالا رفته و رتبه اول رضایتمندی را دارد چنانکه بیش از ۸۵ درصد مردم از خدمات آتش نشانی راضی هستند.
 
شایان ذکر است در ادامه علیرضا دبیر عضو شورای شهر پیشنهاد داد تا ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز شهادت امید عباسی، آتش نشانی که حماسه آفرید روز مهربانی نام گذاری شود.
 
در ادامه سرخو عضو دیگر شورای شهر پیشنهاد داد تا به منظور به روز رسانی تجهیزات و آموزش های پرسنلی مکانیزمی را سازمان آتش نشانی اجرا کند به این صورت که همه ساله نمایشگاه هایی برگزار شود تا با فناوری های روز اشنا شویم و با کشورهای خارجی برای جذب تجهیزات به روز همکاری های لازم به عمل آید. ما نیز در شورای شهر حمایت های لازم را از این اقدامات به عمل می آوریم.
 
بنا بر این گزارش عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسافنه امکانات و تجهیزات لازم در بحث آتش نشانی کم است و از نظر آموزشی نیز نیاز داریم کار بیشتری در سازمان صورت گیرد گفت: با توجه به بافت فشرده در جنوب شهر تهران آیا سازمان آتش نشانی از ناوگان هوایی و هلیکوپتر نیز استفاده می کند؟ همچنین در بحث ساختمان های بلند مرتبه برای گرفتن مجوزهای استانداردهای امنیتی ساختمان با مشکلاتی روبرو هستیم و باید ارایه این مجوزها در کوتاه مدت داده شود. علاوه بر آن موضوع نظارت بر این ساختمان ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و باید پی در پی این نظارت ها صورت گیرد.
 
در ادامه رئیس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: ما به طور قطع در کنار ایستگاه های آتش نشانی، مقر اورژانس را نیز می بینیم و اورژانس با ما هماهنگ هستند اما حرکت آنها متاسفانه با ما هماهنگ نیست که این مشکل نیز باید رفع شود.
 
وی با تاکید براینکه تست های آمادگی آتش نشانان همه ساله در سازمان آتش نشانی به انجام می رسد گفت: سازمان آتش نشانی در سطح خاورمیانه از تجهیزات و امکانات مطلوبی برخوردار است و هم اکنون ۱۲۰ دستگاه خودروی آتش نشانی با کیفیت بالا تهیه کرده ایم.
 
بنا بر این گزارش در پایان این جلسه تندیس آتش نشان به ۳۱ عضو شورای شهر از سوی سازمان آتش نشانی تقدیم شد.