به گزارش پارس ، حسن ساعی دهقان در گفت وگو با   تسنیم با اشاره به مشخص شدن نتایج المپیاد علمی کشوری اظهار داشت: المپیاد علمی دانش آموزی طی سه مرحله برگزار شد که ۲۹۲ دانش آموز توانستند به مرحله سوم یا دوره ویژه تابستانی راه یابند، این دانش آموزان ۹ هفته آموزش تخصصی دیدند و یک هفته نیز در آزمون نهایی شرکت کردند و سرانجام از میان آنها صاحبان مدال طلای کشوری مشخص شدند.
وی افزود: ۷۶ دانش آموز از جمع ۲۹۲ دانش آموز راه یافته به دوره تابستانی موفق به کسب مدال طلا شدند که از این تعداد ۱۷ دانش آموز دختر و ۵۹ نفر پسر هستند که ۴۹ دانش آموز تهرانی و ۲۷ نفر مربوط به سایر استان های کشور هستند.


معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به توزیع مدال های طلا در رشته های المپیادی گفت: ۱۸ طلا در رشته ادبی، ۱۳ طلا در رشته ریاضی، ۸ طلا در رشته زیست شناسی، ۸ طلا در رشته شیمی، ۱۰ طلا در رشته فیزیک، ۸ طلا در رشته کامپیوتر و ۱۱ طلا در رشته نجوم و اختر فیزیک کسب شد که دانش آموزان صاحب مدال طلا از نیمه آبان ماه به دوره ویژه مربوط به طلایی های المپیاد دانش آموزی راه می یابند.
ساعی دهقان درخصوص آموزش های ارائه شده به دانش آموزان صاحب مدال طلا عنوان کرد: این دانش آموزان با حضور در باشگاه دانش پژوهان جوان تا اردیبهشت سال ۹۳ توسط اساتید ما مورد آموزش های تخصصی قرار می گیرند و از میان آنها پس از برگزاری آزمون های تخصصی ترکیب تیم اعزامی به المپیادهای جهانی مشخص می شود البته در تمام رشته های المپیاد به جز رشته ادبی مسابقات جهانی برگزاری می شود.


وی در پاسخ به این پرسش که دانش آموزان حاضر در اردوهای المپیاد که برای المپیاد جهانی آماده می شوند در کلاس درس حاضر نمی شوند؟ گفت: این دانش آموزان عمدتا در پایه دوم و سوم دبیرستان تحصیل می کنند و با مدرسه آنها مذاکره کرده ایم که آنها کاملا در اختیار باشگاه دانش پژوهان جوان باشند و به طور ویژه در زمینه المپیاد آماده شوند.
به گزارش تسنیم، دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی امسال موفق به کسب ۱۲ مدال طلا شدند و پس از ۲۷ سال بهترین نتیجه را در المپیادهای جهانی کسب کردند که در عرصه زیست شناسی بهترین نتیجه بعد از ۱۵ سال رقم خورد.