به گزارش پارس به نقل از ایرنا، پیکر زنده یاد محرم بسیم با همراهی و حضور جمعی از اعضای خانواده وی و شمار اندکی از هنرمندان تشییع و برای خاکسپاری روانه قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) شد.
دراین مراسم عضو انجمن هنرمندان ایران گفت: مرحوم بسیم در عمر ۹۳ساله خود خدمات ارزنده ای را برای عرصه تئاتر، موسیقی و سینمای ایران انجام داده که در یادها ماندگار است.
رجب بهلولی افزود: بسیم متولد ۱۲۹۹ شهر باکوی آذربایجان بود و از ۱۳ سالگی وقتی وارد ایران شد در ابتدا به عنوان کارمند برجسته راه آهن خدمت کرد و از آن سالها نواختن تار را تا آخرین لحظه عمرش ادامه داد.
این عضو انجمن هنرمندان ایران آغاز فعالیت سینمایی بسیم را سال ۱۳۳۲ عنوان کرد و گفت: آن مرحوم در سالها پیش از انقلاب فعالیت چشمگیری در عرصه تئاتر و موسیقی داشته است و بعد از انقلاب هم همچنان در تلویزیون و سینما حضور داشت.
بهلولی اضافه کرد این هنرمند پیشکسوت در تمام محافل، مراسم های بزرگداشت و همچنین آیین تشییع پیکر هنرمندان حضور جدی داشت بنابراین برگزاری مراسمی با تعداد اندک هنرمندان شایسته وی نیست.
وی گفت: هنرمندی که از او اثری بجا مانده باشد هرگز نمی میرد بنابراین بسیم نیز در میان ما زنده و همیشه حضور دارد.
وی به تعطیلی خانه سینما درگذشته اشاره کرد و گفت اگر مسوولان به جای پرداختن به حاشیه ها بیشتر به فکر هنرمندان پیشکسوت بودند شاید بسیم در تنهایی نمی مرد.
به گفته وی اگر بجای این هنرمند فردی شناخته تر در عرصه رسانه ها فوت کرده بود شاید امروز تالار وحدت جایی برای ایستادن نداشت.
اواخر هفته ای که گذشت این هنرمند پیشکسوت و پدر بزرگ مهربان سینمای ایران در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.
محرم بسیم در فیلم هایی مانند « گلنار» ، « افسانه دوخواهر» ، « میلاد» ، « دونفر و نصفی» و… بازی کرد و در بسیاری از سریال های تلویزیونی نیز به ایفای نقش پرداخت. او متولد ۱۲۹۹ باکو بود و فعالیت هنری خود را در سینما از سال ۱۳۱۷ آغاز کرد.