به گزارش پارس به نقل ازتسنیم؛ سریال و فیلم های طنزی که ورزش و به خصوص فوتبال را سوژه خود قرار دهند در این سال ها بارها روی آنتن تلویزیون رفته اند؛ از ۲-۵-۳ بگیرید تا این آخری یعنی « پژمان» . فوتبال با توجه به تاثیرگذاری اش دستمایه خیلی چیزها قرار می گیرد و سریال و فیلم یکی از این موارد است؛ سریال هایی که گاهی اوقات چهره ای در آنها از ورزشکاران و اهالی ورزش نشان داده می شود که غیرواقعی و تداعی کننده نگاه بالا به پایین اهالی هنر به اقشار دیگر به ویژه ورزشی هاست.

اینکه نویسنده یک سریال به صرف اینکه از « روزنامه چی ها» بدش می آید سعی می کند تصویر سیاهی از روزنامه نگاران نشان دهد مقوله ای است که جای بحث فراوان دارد؛ نه اینکه جامعه رسانه ای همه پاک هستند که اصلا نمی توان این حرف را زد چرا که در بین افراد رسانه ای همانند سایر اقشار خوب و بد و جود دارد؛ همانگونه که در بین نویسندگان روزنامه های طنز و بازیگران می توان از این دسته افراد را پیدا کرد.

سوال اما این است که آیا گفتن این جمله که « پول می دهند تا یک صفحه مصاحبه از فلانی نوشته شود» از رسانه ملی کار درستی است؟ یا حداقل اگر این حرف زده می شود؛ نمی توان طور دیگری آن را بیان کرد به طوری که تصویر سیاهی از روزنامه نگاری در ذهن ببینده شکل نگیرد؟

از این نکته که بگذریم، می رسیم به « میو میو» کردن یک فوتبالیست؛ یک بازیکن با سابقه ملی، با گل زده ملی و بازی در یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران. همسرش - که هنوز رسما همسرش نشده و قرار است این اتفاق رخ دهد- از او می خواهد پشت تلفن برایش « میو میو» کند و او هم در هواپیمای پر از مسافر این کار را می کند، شاید برای اینکه دل آن دختر نشکند و از دستش نپرد. اسم این کار را چه می توان گذاشت؛ خنداندن مخاطب؟ زیر سوال بردن ورزشکاران؟ یا یک آیتم همانند سایر آیتم های این سریال؟

اینکه پژمان جمشیدی چنین کاری را در معرض عموم انجام می دهد آیا زیر سوال بردن شخصیت خودش به عنوان یک بازیکن ملی نیست؟ درست است که سریال است اما حتما شنیده اید که شوخی - شوخی همه چیز جدی می شود.

این سوال وجود دارد که آیا سازندگان این سریال که خنده دار و بامزه هم هست از روی عمد و به خاطر همان نگاه بالا به پایین چنین کاری کرده اند یا اینکه تعمدی نداشته اند؛ اما هر چه هست اینکه شأن ورزشکاران در این سریال زیر سوال رفته است. آنها حتی اگر پول میلیاردی هم بگیرند روا نیست که اینگونه زیر سوال بروند و مجبور به « میو میو» کردن باشند.