به گزارش پارس به نقل ازشبکه ایران، امین حیایی بازیگری که چند ماهی است مشغول بازی در سریال « کلاه پهلوی» است در تازه ترین گفتگویش با دنیا خمامی در روزنامه « تماشا» نکات جالبی را درباره هزینه ای که برای این سریال شده مطرح کرده و گفته کل بودجه سریال زیر ۸ میلیارد بوده است. در ادامه متن گفتگو با حیایی را می خوانید:

*« کلاه پهلوی» سریالی است که مورد انتقادات زیادی قرار گرفت؟
بله خب خیلی ها کیفیت کار را دوست نداشتند، منتقدان وسینمایی ها خیلی به آن انتقاد کردند اما آن طور که من واکنش های مردم را می بینیم مثل اینکه مجموعه را دوست دارند، آن را دنبال می کنند و پیامش را گرفتند. دوست نداشتن منتقدان هم به این خاطر است از دید فنی نگاه می کنند و اشکالات تکنیکی را می بینند که خود ما هم آن را قبول داریم. ما با نگاتیو کار می کردیم نه با چند دوربین و تهیه نگاتیو یکی از دردسرهای تهیه کننده بود چون به سختی آن را به دست می آورد و همین زمان زیادی می برد. یک قسمت هایی فولو شده و یک جاهایی رنگ ها درست نیست و نکته های تکنیکی هم که در استاندارد آنها دقت نشده. این کمبودها دلایل زیادی دارد، از دیرکرد بودجه که به سختی آن را به پروژه تزریق می کردند و مشکلاتی که در تولید و توقف های بسیاری که در طول کار داشتیم. ما می توانستیم این ۱۲۰۰جلسه فیلمبرداری را در ۴سال جمع کنیم اما این اتفاق به خاطر همین مشکلات تولید نیفتاد. از طرفی مدام باید مراسم آشتی کنان برگزار می کردیم ویک عده ای را با آن عده دیگر آشتی می دادیم و… (می خندد) .
*اما آن طور که در رسانه ها درباره این پروژه نوشتند شما یکی از خوشبخت ترین پروژه ها بودید. چون ما خواندیم که تقریباً ۱۲ میلیارد برای « کلاه پهلوی» خرج شده و همین توقعات مخاطب را به شدت بالا برده.
۱۲میلیارد؟ نه واقعا این مقدار نبوده، فکر می کنم کل بودجه این سریال کمتر از ۸میلیارد بود. اگر این بود و من می دانستم قراردادم را بیشتر می بستم. دستمزد من برای این پروژه ماهی ۶ میلیون بوده و همان زمان برای مختار ما دستمزد ماهی ۱۳میلیون داشتیم. من دستمزد زیادی نگرفتم درحالی ۹سال زمانم را برای این کار گذاشتم.
*شما به عنوان یک ستاره پولساز از دسته بندی بازیگران به بازیگران تجاری و هنری و… لطمه نخوردید؟ نگاه از بالای برخی از سینمایی ها شما را تا به حال آزار نداده؟
ببینید بازیگر که شغل دیگری ندارد فقط از همین طریق می تواند پول دربیاورد و سینما هم همین طور است از گیشه اش می خورد. یک فیلمی باید بازیگران پولساز داشته باشد تا بفروشد و بعد تهیه کننده با پول آن برود فیلم هنری بسازد. بازیگر استار گیشه را تامین می کند و در تمام دنیا هم همین است. من واقعا نمی فهمم که چرا اینقدر به دستمزدهای بازیگران خرده می گیرند درحالی که این مبلغ در برابر پولی که فوتبالیست ها می گیرند رقمی نیست اما از آنجایی که ما همیشه در چشم هستیم همه کارهایمان بیشتر دیده می شود.
*یعنی به نظر شما باتوجه به فروش ناچیز فیلم های پربازیگری که همین الان هم روی پرده هستند ما هنوز بازیگر « استار» داریم؟
بله داریم. بدترین ضربه به پیکره این سینما از ناحیه شبکه نمایش خانگی زده شد. مردم الان با وجود سینمای خانگی و صدا و کیفیت عالی تصویر دلیلی برای رفتن به سینما نمی بینند اما با این وجود به نظرم ما بازهم می توانیم سینما را احیا کنیم. من در دبی به سینما وافی رفتم و دیدم آنجا همه چیز هست از بهترین امکانات تفریحی برای کودکان تا بزرگسالان، چیزی شبیه اریکه ایرانیان. باید از این مجموعه ها بیشتر ساخته شود تا مردم رغبت کنند به سینما بیایند و درکنارش تفریح کنند. اگر این اتفاق بیفتد ما هنوز بازیگران قدری داریم که می توانند مخاطب جذب کنند. البته اگر آنها هم سرجایشان قرار بگیرند و فرصت های خوبی در اختیارشان قرار بگیرد نه اینکه با فامیل بازی و اتفاقات این شکلی از دیده شدن آنها جلوگیری شود. نکته دیگری که به ذهنم می آید این است که اگر یک برنامه ای مثل آکادمی وجود داشته باشد تا استعدادیابی شود هم در زمینه صداها و هم در زمینه بازیگران خیلی اتفاقات می افتد، شک نکنید. الان همه دنیا دارند از این جور برنامه ها درست می کنند تا ستاره هایشان را از میان مردم به دست بیاورند و استعدادی تلف نشود. این خیلی خوب است که در ایران هم این اتفاق بیفتد که بازیگر از یک فیلتری رد شود و مردم شاهد استعدادهایش باشند.
*آقای حیایی در این اوضاع و احوال سینما که خوب از گوشه و کنار می شنویم که آدم ها زیاد با هم خوب نیستند شما چقدر دوست سینمایی دارید؟
ببینید در همه مشاغل این طور است و بعضی برای بعضی دیگر می زنند و حاشیه هایی به وجود می آید و سینما هم مثل بقیه مشاغل. اما خب من مجرد نیستم و زندگی خانوادگی هم این فرصت را به من نمی دهد که وقت زیادی را با دوستانم داشته باشم و بیشتر اوقاتم را با خانواده ام می گذارنم. اما دوستان سینمایی زیادی هم دارم. رضا گلزار و امیرعلی دانایی از دوستان خوب من هستند. البته درب خانه ما به روی همه باز است و میهمان هم حبیب خداست.