به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مانیا نظری در محل بیمارستان شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: پس از ترکیدگی و آتش گرفتن چرخ هواپیما و خروج ناگهانی از مسیر باند، تکان های بسیاری به هواپیما وارد شد.

وی افزود: این تکان ها سبب وحشت مسافران که اکثر آنها افراد کهنسال بودند، شد.

این مسافر مصدوم با بیان اینکه پس از توقف هواپیما، برای لحظاتی خدمه پرواز سردرگم بودند، تصریح کرد: ناگهان خلبان هواپیما سراسیمه خبر از آتش گرفتن چرخ ها و دستور خروج سریع مسافران را داد.

اقدام ناگهانی خلبان موجی از وحشت و دلهره ایجاد کرد

وی با اشاره به اینکه اقدام ناگهانی خلبان موجی از وحشت و دلهره را در بین مسافران و خدمه ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: پس از لحظاتی خدمه پروازی درها را گشوده و مسافران را به سرعت از طریق سرسره های بادی به بیرون از هواپیما انتقال دادند.

نظری هول دادن مسافران و وضعیت نامناسب سرسره را از علل اصلی صدمات وارده به مسافران عنوان کرد و گفت: خدمه پروازی بدون توجه به سن و سال مسافران، آنها را به سرعت از هواپیما روی سرسره های تخلیه اضطراری هول می دادند.

سرسره های تخلیه در وضعیت خوبی قرار نداشتند

وی با تاکید بر اینکه سرسره های تخلیه نیز در وضعیت خوبی قرار نداشتند، افزود: پس از آنکه بر روی سرسره قرار می گرفتیم، به سبب شیب تند همه مسافران یک متر در هوا پرتاب شده و بر روی زمین خاکی می افتادند.

این مسافر سرزمین وحی، که دچار ضربه دیدگی شده بود، اذعان کرد: مطمئنا خروج بیش از ۴۰۰ مسافر در حداقل زمان کاری بس دشوار است، اما باید خدمه پروازی نیز به وضعیت جسمانی و سن و سال مسافران نیز در شرایط بروز بحران توجه داشته باشند.

نماینده فرودگاه کرمان در بیمارستان مستقر است

نظری با بیان اینکه فرودگاه کرمان نماینده ای را برای رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه در بیمارستان مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسافران مصدوم امیدوارند شرایطی برای اعزام آنها به سرزمین وحی فراهم شود.

با پیگیری های خبرنگار تسنیم تا زمان انتشار این گزارش، حال بیشتر مصدومان رضایت بخش اعلام شده و در صورت ترخیص، می توانند به سفر خود ادامه دهند.

پرواز عصر امروز (دوشنبه) کرمان – مدینه با بیش از ۴۰۰ مسافر در حین بلند شدن به سبب ترکیدگی و آتش گرفتن چرخ هواپیما از مسیر باند پرواز خارج و سبب مصدومیت تعدادی از مسافران شد.