به گزارش پارس به نقل از فارس، در حالی از فردا اول مهرماه، سال تحصیلی جدید آغاز می شود که ترافیک به عنوان معضل اصلی شهر تهران از این روز سنگین تر خواهد شد.

به همین منظور راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تدابیری را اندیشیده تا با اجرای کامل آنها شاید اندکی از این ترافیک سنگین کاسته شود.

رئیس پلیس راهور تهران پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک را از روز اول مهرماه دارد.

سردار حسین رحیمی پیک ترافیکی صبحگاهی را از  اول مهر از ساعت ۶ تا ۹ و پیک ترافیک عصرگاهی را نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰: ۳۰ عنوان می کند و می گوید: مأموران راهور در ۱۵ روز نخست مهر ماه به صورت ۱۰۰ درصد در آماده باش کامل به سر می برند.

این تدابیر در حالی است که  روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات با مصوبه دولت، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این مورد نیز معتقد است که با توجه به این که ساعت کار ادارات در تهران به ساعت ۱۶ افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی ادارات، بار ترافیک عصرگاهی به شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات خواهیم بود.

رحیمی در این زمینه تاکید می کند: مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه خیابان ها کرده اند، هر چه سریع تر مشخص کنند.

به عقیده پلیس راهور جلوگیری از کنده کاری در شهر و برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب می تواند راهکاری برای کاهش بار ترافیکی شهر تهران باشد و به همین دلیل راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که « هرگونه کنده کاری و برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در ۱۵ روز اول مهر ماه ممنوع است» .

یکی از راهکارهای دیگری که کمک شایانی به کاهش ترافیک شهری در فصل مدرسه می کند، استفاده دانش آموزان از سرویس برای رسیدن به مدرسه است.

این امر سبب می شود تا از سفر درون شهری اولیا برای رساندن فرزند خود مدرسه جلوگیری شود.

سردار رحیمی درباره نحوه تردد سرویس های مدارس در پایتخت نیز گفت: تردد سرویس های مدارس دارای برچسب سال ۹۲ تنها در محدوده زوج و فرد امکان پذیر است و برابر هماهنگی های انجام شده تمامی سرویس های مدارس دارای برچسب می توانند همه روزه در ساعات « ۶: ۳۰ تا ۸: ۳۰» ، « ۱۱ تا ۱۳» و « ۱۶ تا ۱۷» در محدوده زوج و فرد تردد کنند و تردد آن ها بلامانع است.

وی  تردد تمامی سرویس های مدارس در محدوده ی زوج و فرد را در غیر از ساعات تعیین شده ممنوع اعلام کرد.

رحیمی همچنین از کنترل شدید محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک همزمان با اول مهر ماه خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبادی جزئی طرح زوج و فرد را نیز به طور جدی کنترل می کنند.

از سوی دیگر برابر اعلام قبلی هیچ یک از تاکسی های پلاک غیر تهران به هیچ وجه حق ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را ندارند و قطعا برابر دستور صادره ماموران این محدوده ها با تاکسی های متخلف برخورد خواهند کرد.