به گزارش پارس ، علیرضا صابری نوقابی در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: کودکان نابردبار معمولاً در تعامل با دیگران زود به مشکل برمی خورند. در جمع پذیرفته نمی شوند، خواسته هایشان برآورده نمی شود، زود می رنجند، پرخاش می کنند و اگر می خواهیم کودکانمان بردبار و شکیبا باشند باید حس همدردی و انسان دوستی را در آنان پرورش داد.

وی ادامه داد: باید به کودک آموخت که به همه دوستان و همکلاسی ها وکسانی که با او در ارتباطند، احترام بگذارد، سخنان آنان را گوش دهد، با آنان ابراز همراهی و همدردی نماید، از خواسته های غیرمنطقی خود دست بردارند و زیاد بر خواسته هایش تاکید نورزد.

صابری نوقابی تصریح کرد: باید به او آموخت که شرط اصلی در برقراری ارتباط موثر، گذشت، ایثار و دگرخواهی است. برای تربیت کودکانی بردبار و شکیبا می توان در این باره با کودک صحبت کرد و زوایای مختلف موضوع را برای او شفاف و روشن کرد.

عضو هیات علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: با تحریک حس همدردی و احترام سعی کنیم او را به سمت صبر و شکیبایی هدایت کنید. آنان را به همکاری با دیگران تشویق و تحریک نمایید و به آنان بیاموزید که به دیگران کمک کنند، از موفقیت دیگران لذت ببرد. به خاطر داشته باشید کودکان صبر و بردباری را در اولین مرحله از والدین می آموزند لذا از خود، الگوی خوبی از صبر و بردباری نشان دهید.