به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورا و پس از مباحث مطرح شده توسط حجت الاسلام و المسلین قرائتی در خصوص کمبود مساجد در شهر تهران اعضا نیز مباحثی را مطرح کردند.

دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده توسط قرائتی گفت: نکته ای که باید به آن نیز توجه شود  این است چرا تعداد حسینیه ها به جای مساجد افزایش پیدا می کند هر چند این موضوع نیز خوب است اما ساخت مسجد باید اولویت داشته باشد و نکته دوم آن است که باید مشکلمان را با اوقاف حل کنیم و اگر این مشکل حل شود مردم نیز خودشان پا پیش می گذارند.

تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه  مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورا اظهار داشت: من به عنوان یک نماینده از شورا از همین امروز اعلام آمادگی کامل می کنم برای این مهم و با کمال میل در کمیته ای که در این خصوص ایجاد می شود شرکت می کنم اما باید تذکر دیگری نیز بدهم که به این نکته نیز توجه شود که با هر پول و بودجه ای  مسجد ساخته نشود  و این اتفاق باید ساماندهی شود تا در آینده شاکیانی وجود نداشته باشند که برای مثال این مسجد دچار مشکلاتی شود.
مجتبی شاکری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تجربه قرائتی در ارتباط با مردم از نزدیک می طلبد که هر از چند گاهی از گفته های ایشان در این جا استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری ۱۲ هزار میلیارد تومان است و ظاهراً افزایش نیز پیدا کرده است و وقتی ما می توانیم برای ساختن یک اتوبان ۱۲ هزار خانه مسکونی را توسط شهرداری بخریم و جا به جا کنیم این خواسته قرائتی نیز زیاد نیست وقطعاً عملی خواهد بود.

مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه مباحث گفت: ساخت مسجد در تهران از زمانی که تهران شهر شد ۴۰۰ سال است و قبل از آن نیز مسجد جامع این شهر قدمت ۸۰۰ ساله دارد.

وی ادامه داد: تهران شهری است که وقتی دور آن حصار کشیده شد و تبدیل به شهر شد تعداد برج و باروهایش به تعداد سوره های قرآن بود و در هر یک از این برج و باروها یک سوره قرآن قرار داده بودند و بومیان این شهر نیز بومیان قرآنی هستند.

مسجد جامعی اظهار داشت: پیشنهاد قرائتی در خصوص قرار دادن یک نماینده از شورا و یک نماینده از شهرداری و نماینده خود ایشان برای تشکیل هیات سه نفره پیشنهاد مطلوبی است و از امروز این پیشنهاد در دستور کار کمیته های بودجه، برنامه ریزی، عمران و فرهنگی قرار خواهد گرفت.