به گزارش پارس ، محمدسالاری، عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با تسنیم، در خصوص نقش شوراها در حل مشکلات شهری و دوری شوراها از سیاسی کاری و ضرورت خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم در شورا بوده که حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند تا مشکلات شهروندان را حل کنند.


وی ادامه داد: شورای شهر تهران با توجه به اینکه تهران پایتخت ایران بوده و ام القرای جهان اسلام است وظیفه خطیری بر عهده اش قرار دارد که با توجه به توانمندی و تخصص اعضای شورای شهر امیدواریم در این دوره از شورا با توجه به زیرساخت هایی که در دوره های گذشته انجام شده است آنها بتوانند تمامی اختیارات در راستای انجام وظایف را عمل کنند.


این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های شهری بحث کاهش آلودگی هوا و ساماندهی زیست محیطی است که این دو مورد ارتباط تنگاتنگی با حمل و نقل عمومی و گسترش حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس رانی و حمل و نقل ریلی را دارد، افزود: امیدواریم در شورای شهر چهارم نظارت بیشتری بر مصوبات صورت گرفته و ما شاهد توسعه حمل و نقل عمومی باشیم چرا که با تصویب برخی مصوبات می توان حمل و نقل عمومی خصوصا حمل و نقل ریلی را گسترش داد که این امر خود موجب کاهش الودگی هوا که یکی از معضلات برای سلامتی شهروندان است، باشد.
سالاری با بیان اینکه براساس آمار رسمی سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم که این خود نگران کننده است، گفت: شوراها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی مطرح هستند بنابراین نباید مسائل سیاسی به شوراها ورود پید اکند در واقع معتقدیم اعضای شورای شهر که از دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا هستند به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: فصل انتخابات تمام شده و حال اعضای شورای شهر باید از مدیریت شهری تهران در جهت اجرای مصوبات شورا استفاده کرده و حمایت کنند که خوشبختانه دغدغه اصلی شورای چهارم پرداختن به مسائل اجتماعی است که کارهای خوبی انجام شده است. بنابراین باید رویکرد اصلی شورای چهارم رویکرد اجتماعی بوده و به دور از سیاسی کاری باشد.