به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ رضا سلبی اظهار داشت: براساس اطلاعات توجه به جلو با ۳۰ درصد، سرعت غیرمجاز با ۲۳ درصد، انحراف به چپ با ۱۶ و رعایت نکردن حق تقدم نیز با ۱۶ درصد مهمترین علل تصادفات ۲۴ ساعت گذشته است. همچنین در این مدت ۴۰ درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده و ۱۳ درصد تصادفات نیز برخورد با عابران پیاده بود.

وی ادامه داد: در حادثه تصادف میان خودرو سمند با شی ثابت در کیلومتر محور ارا- توره سه کشته و دو مجروح برجای گذاشت. این حادثه به علت توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رخ داد. همچنین در کیلومتر ۸۰ جاده فرعی پرسک در استا لرستان به علت واژگونی خودرو سمند دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. براساس اعلام کارشناسان پلیس راه این حادثه به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی رخ داد.

سلبی افزود: در تصادف میان یک دستگاه خودرو هیوندا و زانتیا در کیلومتر ۲۵ جاده اهر به تبریز دونفر کشته و چهار نفر نیز مجروح شدند. کارشناسان تصادفات علت این حادثه را انحراف له چپ خودرو زانتیا اعلام کردند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد آخرین وضعیت جوی گفت: بارش باران در محور آستارا در استان گیلان ادامه دارد و سطح این جاده لغزنده است. سایر جاده های کشور دارای جوی پایدار و ترافیک روان است.