به گزارش پارس به نقل فارس، نسرین دودانگی اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه محدوده سنی خاصی ندارد. اگر چه به طور معمول توصیه نمی کنیم که کودکان در زیر سن قانونی چنین وسیله ای را داشته باشند.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: بسته به شرایط کودک و خانواده، آموزش کودک, خطرات و تهدیداتی که در اختیار داشتن موبایل برای کودک به دنبال دارد این محدوده سنی را دستخوش تغییر می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: به طور مثال یک نوجوان ۱۲ ساله برای رفت و آمد به کلاس آموزشی و ضرورت آگاهی خانواده از سلامت و زمان رسیدن فرزند به کلاس، نیاز دارد که موبایل به همراه داشته باشد.

وی افزود: آموزش و ضرورت از جمله مواردی است که محدوده سنی استفاده از تلفن همراه را در فرزندان مشخص می سازد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان توضیح داد: استفاده از تلفن همراه درست مثل استفاده از چاقوست که والدین باید بسنجند که آیا کودکشان به حدی رسیده که بتواند از چاقو استفاده کند و دستش را نیز نبرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: وقتی خیال والدین از این موضوع راحت شد. اجازه استفاده از چاقو را به کودک خود می دهند؛ در مورد موبایل نیز خانواده ها خود باید تشخیص بدهد که فرزندشان توانایی کاربرد و استفاده از تلفن همراه را دارد یا نه.

دو دانگی تصریح کرد: باید به فرزند خود آموخت که اگر تلفن ناشناسی به او شد چگونه پاسخ دهد تا از خطرات احتمالی در امان بماند.

وی افزود: اگر فردی، آموزش درست و صحیح استفاده از تلفن همراه را ندیده باشد حتی اگر در سن قانونی باشد دادن تلفن همراه به وی منطقی نیست.