به گزارش پارس نقل از تسنیم، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران و معاونان این سازمان با قدردانی از زحمات و تلاش های رئیس سازمان و مدیران و کارکنان استفاده از فناوری های نوین در امور جاری سازمان و سرو سامان دادن به موقوفات و بقاع متبرکه را در دوره مدیریت اخیر قابل تحسین دانست.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات و مدیریت اطلاعات بقاع متبرکه گفت: جا دارد از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محمدی به لحاظ برنامه ای کردن فعالیت های سازمان اوقاف و راه اندازی سامانه جامع قدر د انی کرد.

جنتی در ادامه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را یکی از اساسی ترین وظایف اوقاف دانست و گفت: باید با ترویج و تبلیغ وقف دوران پویا و شکوفای موقوفات عصر صفوی احیا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تنوع در نیات موقوفات را قابل توجه دانست و گفت: می توان با انتشار وقفنامه های زیبای موجود که از واقفان نیک اندیش برجای مانده، مردم و خیران را به سمت و سوی فرهنگ وقف و تشویق و ترغیب وقف های جدید هدایت کرد.

جنتی استفاده از ظرفیت رسانه ها را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: یکی از ابزارهای موثر برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده از ظرفیت های صدا وسیما و رسانه های جمعی کشور به منظور گسترش هرچه بیشتر این سنت حسنه در میان آحاد جامعه است.