به گزارش پارس به نقل از فارس، سومین جلسه شورای چهارم در حالی برگزار شد که انتظار می رفت در این جلسه به موضوعات اجتماعی پرداخته شود ولی این جلسه شورا نیز با حواشی سیاسی همراه بود و هنوز برخی از اعضا عقب گرد زده و در جلسه انتخاب شهردار تهران در جا زده اند.

شهردار تهران با وجود جناح بندی سیاسی انتخاب شد هر چند آن جلسه نیز حواشی داشت ولی به هر حال در یک جلسه تکلیف شهردار تهران مشخص شد.

کلان شهر تهران با جمعیت ۸ میلیونی باید با تدبیر و عقلانیت اداره شود نه اینکه اعضا به جای رسیدگی به موضوعات اجتماعی و شهری، با یکدیگر گلاویز شوند و به دنبال سهم خواهی جناحی باشند.

مردم تهران به افرادی رای دادند که کاری برای این شهر انجام دهند نه اینکه این افراد به دنبال حزب بازی باشند.

شورای شهر اول تهران تجربه تخلی برای مردم تهران بود در این شورا به دلیل سیاسی کاری برخی اعضا در نهایت این شورا به انحلال کشیده شد. شورای اول باید درس عبرتی برای شورای چهارم باشد چرا که عملکرد برخی از اعضای فعلی این نگرانی را ایجاد می کند که این شورا نیز دچار مشکلاتی شود.

بر اساس این گزارش، اعضا به جای سیاسی بازی به مسائل شهری و اجتماعی بپردازند تا مشکلات این ابر شهر برطرف شود نه اینکه خود آنها نیز مشکلی بر مشکلات اضافه کنند.

اعضا می توانند سیاسی باشند ولی نباید تفکرات سیاسی و حزبی خود را در شورای که جای فعالیت اجتماعی و شهری است دخیل کنند و در این پارلمان شهری باید به مسایل شهر پرداخته و موضوعات را تخصصی پیگیری کنند.

جای تاسف دارد که اعضا در جلسه روز گذشته که دیگر باید به امورات شهری می پرداختند باز هم به دعوا کردند و کار سیاسی را اولویت قرار دادند.

اعضای شورای شهر باید وامدار مردم باشند نه حزب و گروه چرا که آنها منتخب مردم در این پارلمان هستند و باید به رای مردم احترام گذاشته و در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.

رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که عده ای از بیرون شورای شهر تهران به مناقشات سیاسی دامن می زنند و مشکلات بیشتر می شود، ترجیح می دهیم مسائل حاشیه ای را نادیده بگیریم.

وی اظهار داشت: در صورتی که به دور از مسائل سیاسی و حاشیه ها عمل کنیم می توانیم به کارهای فنی و تخصصی شهر تهران برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: عده ای از بیرون شورای شهر تهران به مناقشات سیاسی دامن می زنند و مشکلات بیشتر می شود، ترجیح می دهیم مسائل حاشیه ای را نادیده بگیریم.

حافظی یادآور شد: هریک از اعضای شورای شهر رأی خود را دارد و براساس تعهد و تشخیص خود می تواند فرد مورد نظر را انتخاب کند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اقدام بعضی از اعضای شورای شهر پس از رأی گیری و انتخاب شهردار تهران، با اصول دموکراسی و مردم سالاری همخوانی نداشته است.

وی بیان داشت: دیگر وقت آن رسیده است که شورای شهر به مسائل تخصصی و مدیریت شهری بپردازد.

همچنین مرتضی طلایی عضو دیگر شورای شهر گفت برخی از چهره ها که به ساختمان بهشت وارد می شوند آغاز حاشیه سازی هستند، اعضاء شورا باید دقت کنند چرا که شورای شهر تهران الگوی کشوری است و اگر شورای چهارم موفق نشود تأثیر منفی آن بر سایر شوراها خواهد بود و اگر موفق عمل کند برای سایرین نیز پایلوت است.

وی اضافه کرد: تهران نیاز به به دایه های مهربان تر از مادر ندارد ۳۱ نفر عضو شورا می دانند چه کاری کنند. بر اساس این گزارش، همچنین مرتضی تمدن استاندار تهران به فارس گفت که شهرداری تهران محل سهم خواهی های سیاسی و جناحی نیست که گروهی بخواهند به واسطه آن سهمی دریافت کنند.

استاندار تهران گفت: مهمترین مسئولیت دوره جدید شورای شهر و شهرداری این است که فارغ از مسائل حزبی و جناحی شهرداری را که فرا ملی و عملکرد خوبی داشته باشد برای شهر تهران انتخاب کند.

وی بیان داشت: شورای شهر و شهردار باید حتما نگاه تخصصی و توان فوق تخصصی نسبت به مسائل شهری تهران که پایتخت ایرانی اسلامی داشته باشد.

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تشکیل فراکسیون اصلاح طلبان در شورای چهارم گفت: این کار شایسته نیست و به همدلی اعضا لطمه می زند.

وی با تاکید براینکه به صلاح نیست که اعضاء شورای شهر وارد بازی های جناحی و حزبی شوند، اظهارداشت: شأن شورا بسیار بالاتر از این موضوعات است.

وی افزود: بنده از تک تک شورای چهارم می خواهم که با این فراکسیون کار نکنند و از آن دوری بجویند چرا که کارکرد این فراکسیون باعث بوجود آوردن مشکلاتی برای شهروندان می شود.

به گزارش فارس، اعضای شورای شهر باید دعواهای سیاسی را کنار گذشته و به مشکلات جدی شهر بپردازند و راه حل های منطقی برای کاهش مشکلات پیدا کنند.