به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مأموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار در حین گشت زنی در خیابان آریانا در ساعت ۰۱: ۰۰ بامداد اول بهمن ماه پارسال به سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفیدرنگ ۱۳۱ مشکوک شدند.

با توقف پراید و انجام بررسی های اولیه مأموران کلانتری ۱۱۱ اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه" سرقت به عنف" است که بلافاصله سرنشین خودرو به نام حمید ۳۸ ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" سرقت به عنف" و به دستور قاضی رضوانفر، دادیار شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده « حمید. ن» پس از اطلاع از مسروقه بودن خودرو به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را از یکی دوستانش به نام شاهین تحویل گرفته؛ همزمان کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو از وی برای شناسایی سرنشین خودرو و حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی دعوت بعمل آورده و مالک خودرو پس از حضور در پایگاه هشتم در اظهاراتش عنوان کرد که خودرو پرایدش به شیوه زورگیری مورد سرقت قرار گرفته اما حمید را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار نداد.

مالک خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان کارون ساعت ۱۴: ۰۰ در ۲۶ دی ماه پارسال دو تن به عنوان مسافر دربست سوار ماشینم شدند و یک تن از آنها در صندلی جلو و نفر دوم در صندلی عقب نشستند و به طرف شهرک راه آهن حرکت کردیم؛ در یکی از کوچه های فرعی، این دو تن از من خواستند تا لحظه ای توقف کنم که ناگهان سرنشین صندلی عقب در لحظه پیاده شدن، یک شیشه نوشابه را شکست و به سمتم حمله کرد و ضمن زخمی کردن من از ناحیه دست به زور مرا از ماشین پیاده و پس از سرقت ماشین، به سرعت از محل متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات بدست آمده از حمید کارآگاهان یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی به نام هویت" شاهین. الف" ۲۶ ساله را شناسایی کردند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف" سرقت خودرو" ، " خیانت در امانت" و" مصرف و نگهداری موادمخدر" دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی" شاهین. الف" ، تصاویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و مالک خودرو پراید نیز بلافاصله پس از مشاهده تصاویر شاهین، وی را به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار داد.

با شناسایی شاهین به عنوان یکی از متهمان پرونده، مخفی گاه وی در خیابان مالک اشتر شناسایی و سرانجام وی در ساعت ۰۲: ۰۰ بامداد ۹ بهمن ماه پارسال و در حالی که تلاش داشت تا با مخفی شدن در یک ساختمان مخروبه در مجاورت مخفی گاهش متواری شود، توسط کارآگاهان دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.

همزمان با دستگیری شاهین، تعداد دیگری از شکات که خودروهای آنها نیز به شیوه و شگردی مشابه به سرقت رفته بود با مراجعه به پایگاه هشتم اظهار داشتند که خودروهای آنها به شیوه زورگیری و توسط دو جوان به سرقت رفته که تمامی آنها به محض مواجهه حضوری با شاهین، وی را به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار دادند.

با شناسایی" شاهین" از سوی دهها مالک خودرو، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من به همراه پسرعمه ام به نام « حمید. الف» متولد ۱۳۶۸، به عنوان مسافر سوار ماشین شده و به راننده می گفتیم که دربست می خواهیم؛ بعداز سوارشدن، من در صندلی جلو و پسرعمه ام در صندلی عقب خودرو می نشست؛ پس از طی مسافتی کوتاه و به بهانه پیاده شدن، از راننده می خواستیم توقف کند که به محض توقف، من سوئیچ ماشین را بسته و خودرو را خاموش می کردم و همزمان، حمید نیز از صندلی عقب پیاده و به سمت راننده حمله ور می شد و با تهدید سلاح سرد راننده را از ماشین به پائین می کشید و خودش پشت فرمان می نشست و پس از سرقت ماشین هر دو نفر از محل فرار می کردیم.

با توجه به اعترافات شاهین، مخفی گاه" حمید. الف" در منطقه دامپزشکی شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص شد که حمید پس از اطلاع از دستگیری شاهین، از مخفی گاهش متواری شده است.

تحقیقات برای شناسایی آخرین مخفی گاه حمید در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی قرار داشت تا سرانجام مخفی گاه حمید در منطقه خانی آباد و در منزل مجردی یکی از دوستانش شناسایی شد که پس از اطمینان از حضور وی در محل، وی نیز در م۱۹ تیرماه امسال دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم آگاهی صراحتا اعترافات پسردایی خودش را در خصوص سرقت های به عنف انواع خودرو و با انگیزه سرقت لوازم خودرو مورد تأیید قرار داد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف تعداد زیادی از خودروهای مسروقه به صورت رها شده در مناطق غرب تهران گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت انواع خودروهای سواری پرشیا، ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پراید و… به شیوه زورگیری و احتمال ارتکاب سایر جرایم و افزایش تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار پرونده صادر شد.

وی از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.