به گزارش پارس به نقل از فارس، پلیس آگاهی از آنجا که نتوانست نشانی از جوان کوهنور بیابد، با انتشار تصویر وی، از شهروندان خواست در یافتن کوهنورد به پلیس کمک کنند.

روز دوم مردادماه اعضای خانواده یک کوهنورد جوان با هویت امیرعلی (۲۰ ساله) با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کردند که امیرعلی، روزگذشته از خانه به قصد کوهنوردی خارج شده و دیگر بازنگشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امیرعلی جوان ورزشکاری است که به صورت مستمر و هفتگی اقدام به کوهنوردی در مناطق کوهستانی شمال تهران کرده و نیز، طبق روال هر هفته و به قصد رفتن به منطقه دارآباد از خانه خارج اما دیگر بازنگشته است.

بلافاصله با توجه به احتمال وقوع حادثه در مناطق کوهستانی، هماهنگی لازم با پلیس کوهستان، هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی انجام و عملیات امداد و نجات از طریق اعزام گشت هوایی هلال احمر و تیم های نجات پلیس کوهستان و فدراسیون کوهنوردی آغاز اما با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز عملیات، هیچگونه اثری از امیرعلی در کوهستان دارآباد پیدا نمی شود.

پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعلام کرد: با وجود تمامی اقدامات پلیسی و عملیات های امداد - نجات صورت گرفته متأسفانه تاکنون هیچگونه اطلاعات و اخبار جدیدی در خصوص سرنوشت فقدانی بدست نیامده که در ادامه رسیدگی به پرونده دستور انتشار فقدانی از سوی مقام قضایی صادر شد لذا از کلیه شهروندان که اطلاعاتی درباره سرنوشت امیرعلی از زمان فقدان وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره های تماس ۲۲۲۹۲۰۱۳ و ۲۱۸۶۸۳۰۹ و یا مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران – سه راه یاسر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.