به گزارش پارس به نقل از تابناک، سه شنبه ۱۲ شهریور ماه اولین جلسه رسمی چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا برگزار می شود و پارلمان های محلی آغاز به کار می کنند. در تهران هم اعضای ۳۱ نفره شورای شهر می روند تا روند پیشرفت های تهران را به پیش ببرند.

انتخاب شهردار تهران این روزها مهمترین موضوعی است که در رسانه ها و محافل سیاسی نقل می شود. انتخاب شهردار تهران به جهت آنکه قالیباف یکی از گزینه های مطرح است موجب ایجاد برخی ابهامات در انتخاب مجدد وی شد. به همین منظور مهدی چمران استعلام را به مجلس فرستاد تا در این باره نظر مجلس را جویا شود.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به استعلام رسمی از مجلس درخصوص انتخاب بیش از دو دوره شهردار توسط شورای شهر اظهار داشت: در قانون ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

  حسین مظفر معاون نظارت مجلس در گفت و گو با تابناک عنوان کرد: به دنبال جلسات کارشناسی مشترک معاونت های قوانین و نظارت و مشاورین رئیس مجلس که به منظور بررسی ابهام مطرح شده در مورد امکان انتخاب مجدد شهرداران در شهر مربوطه و بازبینی کلیه سوابق و اسناد و مشروح مذاکرات مجلس در اصلاح و بازنگری قانون « تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» انجام گرفت، جمع بندی نهایی توسط معاونت قوانین مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش شد.

وی افزود: همزمان با بررسی موضوع برای رفع ابهام مطرح شده، آقای چمران رئیس شورای عالی استان ها نیز به طور رسمی از ریاست مجلس استعلام کتبی کردند که دفتر رئیس مجلس پاسخ استعلام را رسماً به این نحو اعلام داشتند که قانون، ممنوعیتی برای انتخاب شهردار توسط شورای شهر برای بیش از دو دوره قائل نشده است.

معاون نظارت مجلس در پایان اظهار داشت: رونوشت پاسخ به استعلام مبنی بر عدم ممنوعیت انتخاب مجدد شهرداران به طور رسمی برای وزیر کشور نیز ارسال شده است و لذا شوراهای اسلامی و دولت هیچگونه ابهام قانونی در امکان انتخاب مجدد شهرداران ندارند.

همچنین دکتر امیدوار رضایی در تماس با تابناک اعلام کرد: که وی هیچ گونه مصاحبه ای با رسانه ها در باره لزوم استسفاریه از مجلس در مورد شهرداری ها نداشته است