به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده امروز دوشنبه ۱۱ شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) توسط مردم شهید پرور تهران تشییع شدند.

مراسم تشییع ۹۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، صبح امروز، ۱۱ شهریورماه، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از پادگان تیپ سیدالشهدا واقع در میدان حر آغاز شد و در مقابل ساختمان قدیم مجلس در خیابان امام خمینی (ره) ادامه یافت. در این مراسم شخصیت هایی چون آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس، محمود احمدی نژاد و… حضور داشتند.

در ابتدای مراسم که با حضور جمعی کثیری از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده های شهدا و ایثارگران سال دفاع مقدس و مردم عزادار تهران برگزار شد، زیارت نامه ائمه بقیع (ع) توسط منصور نورایی، از ذاکرین اهل بیت (ع) و رزمنده و جانباز دفاع مقدس قرائت شد و سپس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه شهید در نظام اسلامی و نقش شهدا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ادامه یافت.

پس از برگزاری مراسم عزاداری توسط سعید حدادیان و دیگر ذاکرین اهل بیت در خیابان امام خمینی (ره) ، کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا به سمت معراج شهدای تهران حرکت کرده و عموم مردم شهید پرور تهران طی مراسمی باشکوه با سردادن شعارهای مختلف پیرامون شهدا، پیکرهای مطهر آنان را مشایعت کردند.

مسیر تشییع پیکر شهدا از خیابان امام خمینی (ره) به سمت میدان حسن آباد و سپس ترمینال فیاض بخش و از آنجا به سمت خیابان شهرداری و در نهایت خیابان بهشت به سمت معراج شهدای تهران بود. در خیابان بهشت تابوت شهدا روی دستان مردم قرار گرفت و خیل عظیم مردم با سردادن شعارهای" یاحسین (ع) " و" یازهرا (س) " تا داخل معراج شهدای تهران، شهدا را تشییع کردند. این مراسم با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در معراج شهدای تهران در جوار پیکر مطهر ۹۲ شهید دفاع مقدس به پایان رسید.

۹۲ شهید تازه تفحص شده در عملیات های بدر، خیبر، والفجر۸، کربلای۵ و تک دشمن در سال۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده است. پیکر این شهدا، که طی عملیات برون مرزی در داخل خاک عراق کشف شده بود، ۲۴ مرداد ماه ۹۲ از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد ۶۱ سرباز کشته شده عراقی مبادله شدند.