به گزارش پارس ، غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس و رئیس بنیاد سعدی در گفت وگو با فارس، درباره قائم مقامی بنیاد سعدی که تاکنون حجت الله ایوبی -رئیس سازمان سینمایی- بر عهده داشته است، عنوان کرد: هنوز به اجماع نظر برای قائم مقام بنیاد سعدی نرسیده ایم. گمانه زنی ها ضرورتی ندارد ولی با چند نفر صحبت کردیم.

وی درباره امکان ابقا حجت الله ایوبی در قائم مقامی بنیاد سعدی در کنار ریاست سازمان سیاسی گفت: خود آقای ایوبی ترجیح می دهد تمام وقت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند چون مسئولیت خطیر و سنگینی بر عهده ایشان است.

به گزارش فارس، به منظور تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم افزایی و انسجام در فعالیت های مرتبط با این حوزه و بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود کشور، بنیادی به نام « بنیاد سعدی» تأسیس شده است؛ تا براساس اهداف، سیاست ها، راهبردها و ضوابط حاکم بر روابط فرهنگی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت راهبردی و اجرای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه ای را در حوزه گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده دار شود.

با تأسیس بنیاد سعدی، شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بنیاد سعدی منتقل شدند و بنیاد عهده دار وظایف آن در داخل و خارج از کشور خواهد شد. مراکز تحقیقات و آموزش زبان فارسی در خارج از کشور نیز به بنیاد منتقل شدند و مدیران این مراکز که از سوی بنیاد منصوب می شوند فعالیت خود را در خارج از کشور زیر نظر رایزنی فرهنگی و بر طبق توافق نامه میان بنیاد و سازمان انجام خواهند داد.

ریاست بنیاد سعدی در حال حاضر با غلامعلی حداد عادل است و پیش از این حجت الله ایوبی قائم مقامی این بنیاد را بر عهده داشته است اما در هفته گذشته ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد منصوب شد و هنوز گزینه بعدی برای قائم مقامی این بنیاد اعلام نشده است.