به گزارش پارس ، پیام ابراهیم پور در گفت و گو باایسنا، عنوان کرد: حالا که برنامه از شکل سیاسی درآمده است، جا دارد از مجری اجتماعی تری استفاده شود که مردم با آن راحت تر باشند و شکل یک برنامه گفت وگومحور را در معاونت سیما داشته باشد.

او همچنین درباره ی فرم برنامه « مناظره» بیان کرد: اگر قرار است برنامه ای داشته باشیم که دیده شود، نباید برای صحبت کردن مهمانان برنامه زمان بندی قائل شویم، به نوبت حرف زدن نباید در برنامه مطرح باشد.

این برنامه ساز همچنین خاطرنشان کرد: مهمترین رکن و پاشنه ی آشیل این برنامه دکورش است.

ابراهیم پور همچنین معتقد است: حضور مردم در برنامه « مناظره» اتفاق خوبی است، ولی وقتی نمی توانند مانند میهمانان در آنِ واحد صحبت کنند، کلیشه یی می شود. این حضور باید طوری باشد تا وانمود نشود که سوال هایی که افراد در این برنامه می پرسند از قبل هماهنگ شده است و دارند به نوبت حرف می زنند.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: به نظرم مهمانان این برنامه یا با نظرات اکثریت مردم یکی نیست یا خودسانسوری هایی در ابراز مسائل شان وجود دارد.

ابراهیم پور پیشنهاد داد: به نظر می آید مهمانانی که به این برنامه دعوت می شوند به نمایندگی از طرف همه مردم نیست و راه حلش این است که از مردم بپرسند که دوست دارند چه کسی به برنامه دعوت شود و بر این اساس یک یا دو صندلی را برای مهمانانی که بر اساس خواسته مردم تعیین می شوند، در برنامه درنظر بگیرند.

او در عین حال یادآور شد: خیلی خوب است که برنامه « مناظره» را ادامه می دهند اما باید فرمش جذاب تر باشد چون پتانسیل لازم را نسبت به مناظره های ریاست جمهوری ندارد.

ابراهیم پور که برنامه ی « فرش قرمز» ویژه انتخابات ریاست جمهوری آخرین کار اوست، در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که معاونت سیما مناظره ها را برگزار می کند. در شرایطی که همه می گویند « روحانی مچکریم» ، من بابت سپردن مناظره ها به معاونت سیما خیلی دوست دارم بگویم « ضرغامی مچکریم» .